Frågor om utbildningen

Dagens fråga

SVAR: Tänkte svara på era frågor samtidigt då det var liknande frågor. Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade i snittpoäng men jag minns att det var något med 14,8. Det är förstås lättare att komma in på små städer så som Sundsvall, Östersund o.s.v jämfört med storstäder som Stochkolm, Uppsala, Göteborg m.m. Så jag rekommenderar dig då att inte öka till Karolinska eller Uppsala om du har snitt som är under 15.
Men det kanske är bäst om ni pratar med studievägledaren då de vet mer om hur snittpoängen ligger till varje termin. Det skulle jag också kunna få fram, får kanske göra ett inlägg där jag skriver hur snittpoängen var :).




SVAR: Det är svårt att säga hur det är uppbyggd då det är annorlunda från universitet till universitet. Vi hade läkemedelsberäkning de första två åren och sista åren hade vi läkemedelsberäkning. Jag tyckte själv inte att det var så mycket matte, det var helt enkelt lagom. Kan man matte B så är det nog inga problem.
Jag tog 100% lån men ibland räckte det inte då jag bodde inne i stan och hade dyr hyra. Så vissa månader fick jag extra pengar av pappa och mamma. Enda gångerna jag jobbade var på sommaren :).




SVAR:
Oj, ja du! Kan lova dig att innan du ens tänker på det så har examendagen kommit. Nej men det är bara tänka positiv om att det är inte långt kvar. Det är inga jobbiga kurser kvar, kan jag säga, det är mer lite tråkiga men dagarna kommer gå fort. Men en sak du ska tänka på är sista praktiken. Det är viktigt att du lär dig så mycket du kan just den praktiken för att det är din sista praktik och det sista du gör innan du tar examen.
Hoppas du får en lyckas sista år och lycka till! :)


Har en fråga till att besvara med det tänkte jag ta senare. Det är en fråga som jag tycker inte ni ska missa, utan det är något ni kommer verkligen lära er av. Så missa inte! :)Utbi

Kommentera inlägget här: