Stetoskop, pennlampa, nå mer?

Allmänt
Nästa vecka, på onsdag, börjar mitt första arbetsdag på akuten som SJUKSKÖTERSKA. Det känns nervöst och läskigt, men jag hoppas att jag efter mina 5 veckors inskolning känner mig varm om fötterna. Hört att man brukar känna sig osäker i början men sedan känns allting bättre.

Satt och kollade runt på olika sidor för att köpa bland annat stetoskop och lite annat inför jobbet. Men priset varierar så mycket. På vissa hemsidor hittar man det billigt men då kostar frakten mycket, sedan kan det vara tvärtom på en annan hemsida. Så jag håller på och tittar runt och ska beställa från den hemsidan jag hittar mest saker jag vill ha. Får väl se vad det blir, har hittills sett en stetoskop och pennlampa men mer ska jag hitta!

Nu tänkte jag inte göra så mycket, ska vila en stund och sedan får vi se vad resterande av dagen har att erbjuda.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 SSK:

skriven

Man brukar få stetoskop på jobbet. Som sjuksköterska behövs inte stetoskop i dagliga arbetet inte ens på akuten. Det ska finnas i alla akutrum.

3 Syrrastudent:

skriven

Köpte mitt stetoskop från vårdväskan. Funkar toppenbra! Vet också att det ska finnas på jobbet, men ibland har dem fått fötter och då har iaf jag ingen lust att leta. Också mer hygieniskt med eget.

2 FERHAT - Nyexaminerad sjuksköterska

skriven

Man får inte det på akuten iaf, men det finns förstås på plats som man kan använda. Men jag vill ha en egen stetoskop.