Akuten

Allmänt
God morgon! Blev aldrig något inlägg igår kväll pga mitt internet inte funkade, det visade sig senare på morgonen att modemet var avstängd. Lillebrorsan hade tydligen tänkt starta om den men glömde öppna den, men nu är den på :).

Hur är det med er? Själv mår jag fruktansvärt bra, bokstavligen. Har jobbat under veckan och sedan varit ledig hela helgen. Det rulla bra på jobbet och jag fick i onsdags veta att jag får stanna kvar på akuten efter sommaren vilket känns skönt. Nu behöver jag inte oroa mig längre eller leta efter nytt jobb, blir som sagt kvar ett tag till där borta :). Efter sommaren ska jag då börja inskola mig på nya kliniker, det står emellan medicin och kirurg. Får se vad jag väljer, har iaf hela sommaren på mig att tänka.


Man gör ju allt för att barnen ska tycka att det är kul på akuten :)

Vädret här i Sverige har väl varit lite uppe och ner, vilket är deprimerande. Ena dagen kan det vara sol och jättevarmt sen kan det plötsligt vara skit dålig väder dagen efter. Men jag hoppas att det blir fint väder under sommaren annars får jag längta till semestern och hoppas på att jag får bättre väder där borta :).


Igår var det regn!

Så har jag haft det under veckan iaf, nu blri det som vanligt att jobba. Det är kul att jobba, speciellt när man har längtat till att bli sjuksköterska och börja jobba :). Idag är jag ledig och ska ta det lugnt, hoppas ni får en trevlig dag idag. Vi hörs! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Nilla - Sjuksköterskestudenten:

skriven

Jag tror faktiskt att jag hade valt kirurgsidan =) Jobbar som usk på en medicinavd nu i sommar (klar ssk i januari) men saknar faktiskt själva kirurgbiten lite grann! =)