Work work work :)

Allmänt
God kväll, då var jag tillbaka! Har sedan semestern jobbat förfullt, mesta dels kvällar. Så jag har i stort sett bott på jobbet men sovit bara hemma ;). Men det rullar på bra med jobbet och jag trivs bra. Lär mig bara nya saker varje dag, det är sjukt vad man lär sig när man jobbar. Man träffar på så olika människor med olika bakgrund, sjukdomar m.m på akuten och som är lärorikt. Jag är glad att jag valde akuten som mitt första jobb.

Jag ska jobba hela sommaren och det ser jag verkligen framemot, kommer nog bli en intressant sommar. Slutet av sommaren så lämnar jag Sverige i ca 1-2 då jag har semester i 2 veckor. Längtar lite till semestern men innan min semester är här måste jag ju bestämma mig vart jag ska resa :).

Imorgon blir det morgonpass på akuten, vilket jag är glad för. På helger föredrar jag morgon än kvällar faktiskt. Så idag jobbade jag kväll och det var otroligt luuuuugnt, vi hade typ bara 3 patienter från kl.13 tills jag sluta. Nu snackar jag om patienter på neurologen, sen var det förstås patienter på kirurgen, ortopeden, medicin men inte så mycket som det brukar vara. Det har med andra ord varit lugnt på hela akuten :).

Innan jag avslutar inlägget tänkte jag bjuda på några bilder, men har tyvärri nte tagit bilder på ett tag så därför bjuder jag på några gamla bilder och så hörs vi :)

Kommentera inlägget här: