Lön

Allmänt
Då var lillebrorsan kallas, med familjen, över och likaså helgen som har varit en bra tid där jag har kunnat lugna ner kroppen och själen. Nu är det en ny vecka och flera tusen kronor rikare, d.v.s lönen har kommit. Ska shoppa loss den här månaden, det ska ni få se.. Btw, det jag köpte till lillebroshan idag var två byxor och en t-shirt. Sen så har jag köpt 4 biljetter till LaserDome där jag, lillebrorsan, storebror o F ska någon gång åka iväg och spela det inne i stan.


Ville köpa en speciell tårta, men hade inte pengar tyvärr. Fick lönen precis

Imorgon har jag 10-18.30 passet och det betyder att jag antingen är på ÖNH akuten eller så är jag på neurologakuten och sitter som flödessköterska. Blir det neurologen lär det bli intressant, för jag har tidigare berättat att jag inte känner mig redo för att sitta som flödessköterska. Tycker jag behöver lite mer erfarenhet, men vi får se imon. Annars finns det ju såklart kollegor som kan hjälpa mig om det är något jag inte fattar eller så.

Tänkte inte skriva mer, måste lägga mig men innan det ville jag bara dela med mig den här bilden. Nämligen en bild på min bil, tvättade den för typ 20min sen. Hade inget för mig så bestämde mig för att åka iväg till JET och tvätta bilen :)


Fräsch bil ser jag, hoppas ni ser också en fräsch bil :)

God natt!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Rätt nyfiken vad en ssk tjänar, inte du som person utan vad ligger ett snitt på som ny sköterska? Jag arbetar själv som usk och får ibland en känsla av att en uska som arbetat många år i branschen kan ha liknande lön som en nyutbildad sköterska? Bara nyfiken som sagt så hoppas du inte tar illa upp av fråga, de är inte din lön jag vill veta utan mer en ssk lön :)