Uppdrag

Allmänt
Var på ÖNH, som är den lugnaste kliniken i hela akuten. Och idag bevisade vi det för alla personal att ÖNH verkligen är lugnt vissa dagar. Vi hade bara 5 patienter idag på hela dagen, så lite har vi inte haft på jäääätte länge. Det var ganska skönt att det var lugnt men samtidigt var det tråkigt för att jag var handledare till en student, så hon fick ju inte se så mycket patienter. Jag fick istället visa vad det finns för instrument, vad det kommer för patienter, visade akutrummet o.s.v. Så med andra ord var det en lugn och skön dag!

Efter jobbet stack jag direkt till Lidingö och sedan Ekerö. Fick nämligen en förfrågan tidigare i morse om att göra nå uppdrag där borta, var ganska akut. Så jag tog på mig uppdraget och utförde det på nån timma. Det är alltså mitt andra jobb jag pratar om nu, inte sjuksköterskayrket :). Lite extra pengar i månaden, det låter bra!

Ekeröfärjan

Imorgon är jag schemalagd kvällspass men berättade för bemanningen att jag kan gärna jobba heldag, men innan jag gick hem fick jag veta att ingen har sjukanmält sig än. Däremot skulle de ringa mig på morgonen om det är så att nån sjukanmäler sig. Så nu undrar jag om jag ska för säkerhetsskull lägga mig tidigt ifall de ringer mig eller om jag ska skita i att ta extra passet och sova istället? Hmm, får se vad jag väljer. Är ju ledig under helgen, så hinner ju annars vila ut då :)...

*Tänker*

Kommentera inlägget här: