Fast tjänst!

Allmänt
Har varit ledig i 4 dagar streck och under de dagarna har jag i stort sett sovit ut och träffa vänner man inte har träffat på länge. Därför har man inte haft riktigt tid med bloggen då. Kändes skönt med så lång ledighet, typ som att det var semester. Men tiden gick ju fort vilket är tråkigt!

Jobbade har rullat på och jag har de senaste veckorna varit på medicinakuten vilket jag tycker är otroligt roligt och intressant. Älskar mitt jobb! Idag fick jag besked om något som gjorde mig otrolig glad och ni som har mig på Facebook har nog inte missat det. Men berättar det förstås till er läsare och det är att jag har fått fast tjänst på akutmottagningen nu, äntligen säger jag bara. Efter 10månader som sjuksköterska så räckte det nog för att få en fast tjänst på världens bästa arbetsplats. I just love it! :)


Så var det med mitt liv! :) Innan jag avslutar tänkte jag berätta om att man nu kan beställa hem VårdVäskan.se's egna katalog. Finns en knapp på deras hemsida, typ högra sidan av designen. Är en katalog knapp, du skriver bara in namn och adress så skickas det. De har även fått in namnskyltar som man kan beställa, se mer på deras hemsida vardvaskan.se :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Erica:

skriven

Grattis!! :) Akuten vill jag också jobba på i framtiden. Var det svårt att få jobb där (jämfört med andra avdelningar)?

3 Margareta:

skriven

Älskar din härliga blogg.Så positiv!!Man blir GLAD av den!

5 A:

skriven

Är den katalogen gratis tro?

2 Florence

skriven

Hej!
Grattis till nya jobbet :-) Jag har anatomi & fysiologitentan efter mig. Har du något tips på hur man pluggar för att klara den? Tips på sidor på nätet där man kan öva?

4 Julia

skriven

Jag är snart färdig undersköterska och har alltid velat bli sjuksköterska och därmet plugga vidare till det direkt efter gymnasiet. Nu är jag dock lite osäker efter min praktik på Sahlgrenska här i Göteborg. Det känns som att man som sjuksköterska förlorar väldigt mycket av kontakten med patienterna och det roliga arbetet. Det känns som om sjuksköterskorna mest sitter och skriver på datorn eller delar mediciner. Stämmer detta eller beror det kanske på vilken avdelning man är på?
Vad skulle du säga är det roligaste med att vara sjuksköterska istället för undersköterska? :)

Många frågor, men skulle verkligen uppskatta om du ville svara på dom! :)