Patientflöde på akuten

Allmänt
Gud vad det rullar in med patienter nu för tiden, helt sjukt vad folk blir sjuka. Tycker faktiskt synd om patienterna, för ibland händer det att de ligger länge just pga att det är så många patienter och få läkare. Känns som att sjukhuset måste öka på vårdplatser och även läkare. Men vi sjuksköterskor och undersköterskor gör ändå allt vi kan, speciellt för våra äldre patienter. Snart så kommer allt bli bra igen hoppas man :)


Som ni kanske har förstått så har det varit mycket på jobbet idag. Från när jag började passet, kl.13, till ca kl.19 så var det mycket att göra och även en massa patienter som bara rullade in efter varandra. Men jag är iaf stolt över att jag och mina kollegor jobbade så bra ihop att vi minskade på patienter innan natten kom. Många av de som var här på em blev inlagd just för att de var i dålig skick. 

Imorgon jobbar man 10 pass och ska vara på ÖNH akuten, länge sen man var på den kliniken. Ska nog gå så bra :). Tänkte sova nu så man orkar klara av passet men innan det måste jag berätta att blocket.se har en cool tema på hemsidan just nu nämligen sjukvården som tema ;)



Därmed säger jag god natt! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Margareta:

skriven

Tack för att du delar.Behöver få så mkt info som möjligt.

3 Tess:

skriven

På tiden att ja snubblade över din blogg! Ska bli spännande att följa dig =).

2 Erica

skriven

Tycker det är så spännande att läsa om ditt jobb på akuten! :)