Medicinakuten

Allmänt
God morgon! Kul att många har deltagit i tävlingen men har även några som säger att kommentarsfältet inte har funkat och därför mailat mig och det är okej. Funkar inte kommentarsfältet vänta då ett tag och testa igen, funkar det inte då heller så kan ni maila mig på [email protected]

Igår var det min första inskolningsdag på medicinakuten och det var jättekul. Det var mycket jag var med om igår och såg, bl.a några larm som var jätteintressanta. Så idag är det min andra inskolningsdag och jag ska jobba kväll. Eftersom det gick så bra igår så hoppas jag att det även gör det idag :). För er som kanske inte vet vad det är för patientgrupp på medicin så är det pat. med bröstsmärtor, intox, andningssvårigheter, allergisk reaktioner m.m. Helt annorlunda jämfört med neurologen förstås. Ska ha 9 inskolningspass på medicin så nu är dt bara 8 dagar kvar! 

Träningen går så segt nu tycker jag! Det var några dagar sedan jag tränade sist och det är inte bra. Skulle ha tränat imorse men orkade inte gå upp ur sängen. Not good! Det måste jag bli bättre på också..

Frukost nu och sedan röra sig mot jobbet, vi hörs! :)

BTW, missa inte tävlingen där du kan vinna fina priser från vårdväskan! Se inlägget nedanför.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Angelica:

skriven

Hej där, jag gick in i min gamla blogg och såg att vi hade skrivit till varandra och tänkte att jag måste ju se hur det går för honom och hur det gick med allt pluggande.

Det är ju ändå två år sedan jag läste din blogg.

Men ser att du har blivit sjuksköterska nu. Hur känns det?