Frågor!

Allmänt
 
SVAR: Att man aldrig vet vad det kommer för patienter, det är som att varje patient är en gåta och man ska försöka lösa det ihop med läkare och undersköterskor....som ett team helt enkelt! Sen är jag en sån människa som vill ha action och "lära mig" att jobba under stressiga situationer, vilket är ganska vanligt på akuten än på avdelningar. 
Har aldrig haft i tanken om att jobba någon annanstans än på akuten. Min framtida plan är att jobba inom akutsjukvård till att jag blir narkossköterska och då kommer jag även jobba inom ambulansen :).
 
 
SVAR: Jag ska försöka skriva ett inlägg om vad som är bäst att tänka på som sjuksköterskestudent eller nyexaminerad sjuksköterska :). Däremot kan jag redan nu säga att det är smartast att jobba på en medicinavdelning som sjuksköterskestudent eller nyexaminerad sjuksköterska. Man får då bättre bild på mediciner och fattar då hur allting fungerar ;)
 
 
SVAR: Det var faktiskt länge sedan jag skrev ett inlägg om blodprov. Får försöka sätta mig nån dag och göra det, då ska jag tänka på CK-MB och blodstatus :)
 
SVAR: Sorry om jag är seg på att svara på ditt inlägg, hoppas det inte är försent än! Jag själv bodde inne i stan, borgmästaren, som den kallades för. Gatan är Köpmangatan. Det var nära till allt, 5 min till Navet (buss terminal typ), 5 min till Centralstation (SJ tåg) och ca 10-15min till skolan. Om inte det, rekommenderar jag Oscarsgatan som ligger längre bort från Borgmästaren. 

Förrådet, som ligger bara 2 min från skolan, är ett ställe där det är mycket liv på helgerna. Folk hänger där och festar mycket vilket kan vara lite irriterande om man råka sitta under en helg och pluggar till en viktig tenta.
Nacksta ligger längre bort, man tar buss till skolan annars tar det ca 20min att promenera till skolan. Till stan tar det längre tid, då är det bättre att ta buss. Och där bor det inte bara student, som det gör på Borgmästarn, Oscarsgatan och Förrådet. Där finns vanliga lägenheter och där bor många familjer. 
 

Kommentera inlägget här: