Första arbetspasset..

Allmänt
God morgon! Försökte blogga igår kväll men det var något fel på blogg.se så det gick aldrig logga in...typiskt! I alla fall..
 
Det blev aldrig Turkiet för min del pga att det var så dyra biljetter just under påskveckan. Så jag åkte till Danmark istället och Turkiet får vänta till början av maj. I Danmark var jag på min kusins bröllop (fasters son). Vi kusinerna i Sverige bilade ner till Danmark och där nere i tre dagar. Vi hade det roligt och dansade hela kvällen att vi till slut hade värk i hela kroppen dagen efter haha.
Jag trodde aldrig att Danmark skulle vara så smutsig, i alla fall inte huvudstaden! Det var papper överallt, dåliga vägar, byggnader o.s.v. Jag blev ganska chockad när jag såg landet, nu vet jag inte hur resten av Danmark är men jag tycker att huvudstaden borde vara fint och rent..men men... Viktigaste var att jag hade det trevligt och roligt med släkten.
 

Farbror och kusinerna!

Igår var det min första dag på ambulansen och det gick jättebra. Det var ganska lugnt, hade endast 4 patienter mellan 7-16, vilket jag tyckte var bra som första dagen. Första larmet vi fick var prio 2 och då fick jag bilnyckeln av handledaren som tyckte att jag skulle köra dit. Ska jag vara helt ärlig blev jag sjukt nervös men det gick otroligt bra så efter det passade jag på att köra så mycket som möjligt.
 
Jag var och lämnade igår patienter på mina gamla arbetsplatser, Huddinge akuten och Södertälje akuten, och väl där blev det kramkalas. Det var roligt att få träffa alla, framförallt Huddinge personalen som jag inte har träffat på länge. Jag har funderat på att söka timtjänst på Huddinge akuten då jag kommer ha många lediga dagar i sommar. Fick nämligen mitt sommarschema och jag jobbar ca 3-4 dagar i veckan och sedan ledig i 3-4 dagar i rad vilket gör att jag kan ta extra pass på ambulansen på mina lediga dagar eller/och Huddinge akuten. 
 
Idag jobbar jag 8.45-22 och jag ser redan framemot passet...har varit vaken sedan kl.6 haha. Ni kanske har redan förstått men jag älskar mitt yrke/jobb att jag vaknar varje dag med ett leende. Oavsett hur trött jag kan vara ibland så blir jag pigg så fort jag kommer till jobbet och det är väl så man ska känna? Jag är tacksam att jag har sedan barnsben vetat vad jag vill jobba med och inte nog med det, att jag har kämpat i flera år för att nå målet. 
 
Nu blir det frukost för min del och det blev ett lång och bildlös inlägg. Jag ska se till att ta lite fler bilder när jag jobbar på ambulansen för jag vet att ni älskar såna bilder. Hoppas ni får en bra dag, sköt om er så hörs vi! :)

Kommentera inlägget här: