Nattpass..

Allmänt
Det var ett tag sedan jag bloggade men det är för att jag dels haft praktik men också att jag haft mycket att göra i mitt privata liv. 

I helgen hade jag mina första nätter på ambulansen men fortfarande praktik. Första natten va ganska lugnt och vi hade inte alls så mycket jobb. Däremot igår, mitt andra natt pass, var det så mycket jobb att vi aldrig var på stationen. Blev många prio ett och även ett barn larm. Hittills har jag haft minst ett barn larm på varje inskolningspass vilket är lite läskigt tycker jag. Jag har liksom aldrig jobba med barn innan och nu träffar jag på de ofta. Men det har i alla fall varit sjukt lärorikt natt!


Nu är jag ledig i tre dagar...igen. Jag ska verkligen inte klaga på schemat jag har för jag har det sjukt bra. Det har gjort att jag sökt om timtjänst på mina gamla arbetsplats, Huddinge akuten och Södertälje akuten. Kommer förstå priotera ambulansen när jag vill jobba extra men ifall inte så vill jag kunna ha plan B och C ;)

Ni kanske inte märker men nu sitter jag och bloggar via mobilen vilket är tråkigt och jobbigt. Kan därför inte heller lägga upp så många bilder men får göra det i veckan istället. Ska nu chilla framför tv, ha en trevlig kväll ni :)

Kommentera inlägget här: