Fordons identifiering, ambulans vs taxi!

Allmänt
God morgon! Är det bara jag som tycker att tiden går så himla fort nu för tiden?? Vi är redan inne på februari månaden och jag kommer typ inte ens ihåg vad jag har gjort under januari. Det är lite läskigt att veta att tiden går så fort, men det gäller då att leva!!
 
Hur har det nya året börjat för er?? För mig är det som vanligt och det har börjat riktigt bra. Egentligen har det inte hänt så mycket förutom att vi har bytt station och ska nu göra det igen, om vi ska prata om jobb.. Vi flyttade från Sätra till Lindvreten och nu försvinner vi till Brännkyrkans brandstation den 1 april. Har hittills inga kommentarer om vad jag tycker om det, vi får väl vänta till den dagen vi flyttar. Jag hoppas på att det blir bra!
Jobbet rullar annars på som vanligt. Det är som vanligt att jag inte träffar på sjuka patienter så mycket, det är väl bra på ett sätt. Men de jag träffar på idag är patienter som egentligen inte behöver en ambulans. Känns som att folk idag ringer efter en ambulans för allt möjligt, de vet nog inte riktigt vad ambulans är till och det är tråkigt. Tyvärr är det inte så mycket vi kan göra åt det. Tack vare internet så tror alla människor att de har cancer eller livshotande sjukdom och jag förstår att man blir orolig. Men men, hoppas att folk snart börjar lära sig om vad en ambulansbil är och när man ska ringa efter de. Brukar dela med mig denna bild för att folk ska skilja på en ambulans och en taxi bil:
 
 
Mitt privata liv rullar på som det ska. Jag har det bra och har verkligen inget att klaga över. Hänt mycket senaste tiden och det är kul. Som jag har sagt tidigare så väljer jag att inte skriva så mycket om mitt privata liv här då jag känner att jag inte behöver dela med mig allt. Men lite delar jag ju med mig förstås, tex lägenheten. Jag betalade sista avgiften för lägenheten för nån vecka sedan och nu är det verkligen inte långt kvar! Någon gång mellan mars och april ska jag träffa en inredare/designer för att bestämma hur jag vill att köket o.s.v ska se ut. För er som har missat så har jag köpt en nyproduktions lägenhet och flyttar in nästa år.
 
Jag var och åkte skidor för några veckor sedan. Sist jag åkte skidor var ca 4 år sedan och minns att det var roligt då, så då bestämde jag mig för att göra det i år! Ni kan ju tänka er hur det slutade, en kurd som åker skidor?? Joo, när jag äntligen hade kommit igång så skulle jag såklart ramla och vricka till knät. J*vlar vilken smärta jag fick och blev liggandes där. Smärtan höll i sig i några dagar och jag var även tvungen att sjukanmäla mig från jobbet en dag då det inte alls gick att lyfta nån patient pga smärtan. Just nu är det bättre men känns fortfarande, var och gjorde MR förra veckan och väntar just nu svaret. Det borde inte visa något särskilt då det inte känns så mycket idag men man vet aldrig!
 
 
Nu måste jag iväg till jobbet och idag håller jag mig i Sollentuna, ska jobba på sjuktransporten idag. Jag önskar er alla en trevlig dag så hörs vi snart igen! Tänkte blogga om mer grejer men det får jag ta nån dag här framöver eftersom jag inte hinner just nu! :)

Kommentera inlägget här: