Ambulanssjuksköterska

Allmänt
Helt ärligt så tänker jag nästa gång inte skriva ett inlägg om att jag ska blogga senare på kvällen för det slutar med att jag får annat för mig och glömmer att blogga!
 
God kväll iaf! Försökte blogga under dagen på jobbet men det gick ju inte så eftersom jag blev avbryten på jobb. Därför gav jag upp och tänkte att jag bloggar istället senare ikväll när jag har tid och innan jag lägger mig.
 
Snart är det en månad sedan jag bloggade och det har väl som vanligt hänt mycket under den tiden. På jobbet har det rullat på som det ska. Hade för någon vecka sedan lönesamtal och det gick jättebra och är nöjd med de poängen jag fick. Hade önskat fler poäng men jag ska verkligen inte klaga, har ju jobbat bara på ambulansen i ett år. Men jag stortrivs och har det riktigt bra på jobbet!! Kollegorna och stationen är grymt bra och det är nog mycket pga det som gör att jag trivs så bra på jobbet.
 


I förra inlägget pratade jag om att jag föreläste om islam på vår stationsmöte. Jag fick många positiva feedback och alla tyckte att det var en bra intiativ. Efter det gick rykten runt i bolaget om att jag håller en bra föreläsning om islam och då började andra stationer att höra av sig om att jag ska besöka de.
Veckan efter var jag på Farstas station och föreläste och veckan därpå var jag i Järfälla. Det är så kul att fler stationer är intresserade av min föreläsning. Idag har många fördomar och dålig kunskap om islam vilket kan leda till olika dilemman när man är ute och ska vårda. Så mitt huvudmål med detta är just att öka kunskapen om islam och berätta mer om hur och varför muslimer lever som de gör samt vad man kan göra för att ge en så god och respekterad vård! 
 
 På Farstas stationsmöte
 
Äntligen har jag gjort mina inredningsval för min lägenhet, jag kan ju tala om att det har inte alls varit lätt. Först valde jag det jag tyckte var fin/bra och var jättenöjd men efter en dag var jag inte alls nöjd och ändrade mig. Lika så där, efter några dagar ändrade jag mig igen haha. Men nu tror jag att jag är nöjd med mina val! Vill bara att detta år ska gå fort så jag kan få min lägenhet snart. Ska bli riktigt kul!!!

Nästa fredag är det dags att få tandställning. Är inte alls så taggad för det efter att jag har läst mycket på nätet och tittat på youtube. Några har tydligen ont i veckor och inte kan äta något på flera dagar, förutom soppor. Jag hoppas inte det blir så för min del för då förstörs min semester i USA. Jag åker nämligen dit på måndag, veckan efter tandställningen. Ni får hålla tummarna om att det ska gå bra hela vägen!!!
Jag ska försöka blogga och uppdatera er så gott jag kan om hela processen med käken, från att få tandställning, till operationen och slutligen få bort tandställningen! Processen kommer pågå i ca 2 år, så om DU orkar följa med här så tycker jag du ska kika in här lite då och då :)

Bilden upp i vänstra hörnet är tagen på R81, när jag gjorde 8:ans praktik! :)

Nu väntar sängen på mig, ska bli skönt att få sova! Det har varit en lååång dag idag känner jag. Jag hoppas ni får en fortsatt bra vecka så får vi hålla tummarna om att vi syns snart här igen. Som sagt, jag försöker och SKA bli bättre på att blogga. Ni får helt enkelt ge mig tid :) God natt!

http://www.fotograf-westin.com/
sjuksköterska;

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det som gör ont med tandställningar är hur hårt hon spänner. Så du kan be henne ta det lugnt första gången så kan du njuta av semestern sen kan dem spänna hårdare nästa gång.
Jag hade tandställning och visst man var öm och kände en obehag en vis stund men jag kunde äta perfekt.
Så tänk inte så mycket på det.