Cura Notitia - TV- inspelning - Farmor

Allmänt
God kväll kära läsare! Sist jag skrev ett inlägg var förra året i DECEMBER och idag är det MARS, med andra ord har det redan gått 1/4 del av detta år...sjukt!! Men så länge man lever livet dag för dag så spelar det ju nästan ingen roll hur snabbt dagarna går eller?? ;)
Ser att det fortfarande är många läsare som är inne i bloggen dagligen vilket jag tycker är roligt att se men det tråkiga är att jag inte har samma ork som förr att blogga ofta. Det får helt enkelt bli såna inlägg när lusten är inne :)
 
Ni som följer mig på instagram (FerhatRobin) har nog inte missat så mycket av vad som skett i mitt liv men däremot ni andra, ni har missat myyyyycket!! Jag ska i detta inlägg försöka skriva lite kort om vad som har hänt de senaste månaderna och hur livet har sett ut för mig. 

Jag avslutade år 2015 och gick in i det nya året på jobbet. Det var mitt första gång att jobba under nyårsnatten och som man brukar höra från kollegorna så blir det rätt mycket jobb. Jag gick till jobbet med inställningen om att det kommer bli mycket att göra inatt men så blev det aldrig, istället fick vi en bra och lugn natt och det tackar jag Gud för! :)
 

På nyårsnatten stod vi på Södersjukhusets tak, grym utsikt var det!
 
 
 
Året fortsatte med mycket jobb, både på ambulansen och mitt eget företag, Cura Notitia. På mitt företag håller jag utbildningar inom första hjälpen, hjärt- och lungräddning och medicinska sjukdomar för både privatpersoner och företag. Kika in hemsidan, www.CuraNotitia.se. Jag har även på senaste tiden börjat jobba på olika evenemang, senaste var Night of the JUMPS på Friends Arena.
 
 
 
 
 
 
I början av februari månad var jag med i radio, P4, om bilden jag la upp på Facebook (som delades över 700 personer) där jag skrev min ilska över de människor som hade vandaliserade en ambulans en kväll i Tensta och kvällen innan det tände de på en polisbil. Har du missat inslaget?? Klicka HÄR för att höra inslaget, spola sedan framtill minut 16.10! 
I slutet av februari månad var jag på filmhuset och var med i ett underhållningsprogram som kommer gå på SVT någon gång i april. Det var riktigt roligt men nervöööööst. Vad det var för program kan jag inte tala om än utan ni får vänta ett tag till ;)
 
 
 
 
 
 
Februari månad har även varit en jobbig månad, det var den månaden då min farmor gick plötsligt bort i Turkiet. Det blev en chock för hela släkten och än idag kan jag inte fatta att hon inte finns kvar hos oss. Sista gången jag träffade henne var i början av januari, några dagar innan hon åkte till Turkiet. Vila i frid älskade farmor, idag är det exakt 1 månad sedan du gick bort!! <3
 
Farmor och jag! <3
 
Ni undrar säkert nu när nästa inlägg kommer?? Svaret blir som vanligt att jag inte vet. Jag skriver när jag har lust och orken. Jag vill så gärna börja blogga igen som förr när jag ser hur ofta och många är inne i bloggen dagligen (trots inget inlägg på 3 månader) men orken och inspirationen finns inte där.
Tanken var att jag skulle ha skrivit detta inlägg igår men som ni ser blev det inte så och det pga att jag inte orkade sitta framför datorn så länge och skriva. Ni får under tiden istället hänga med mig på Instagram, heter FerhatRobin men väljer ni att vara kvar här så gör det för förr eller senare så kommer ett inlägg skrivas här för att hålla bloggen uppdaterad och er läsare :)
 
Nu väntar nattjobb på Brännkyrka, see ya!!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 xoxo:

skriven

Ah kul! Södersjukhuset verkar verkligen fett... Go brännkyrka!!! kram