Julshow i skolan idag

Allmänt
Hej på er

Har inte skrivit på några dagar eftersom att jag har inte orkat för har varit så trött o.s.v. Men nu hade jag tid och kan bara berätta nu att vi har jullov och sedan efter det ska vi praoa fram till februari. Jag ska praoa i Storvreten i någon gruppboende med autismer o.s.v, så vi får se hur det går nu. Men nu gäller det bara att vila fram till praktiken :).

Idag hände det inte så mycket i skolan. Vi hade först samhälle i 2 timmar därefter hade vi en liten avslutning med klassen, och då fick vi pepparkaka samt saft. Vi spelade också ett spel med klassen och laget jag var med vann :), så vi vann hehe.

Efter det hade vi 2 timmar rast fram till 13.30 då vi hade julshow. Men innan det hände det något roligt hahha, det var nämligen så att jag var vid min skåp sedan att jag såg en kurd tjej, som jag känner, höll på att fixa med sin löshår. Så jag bad henne låna mig innan hon skulle ta på sig, så jag tog den och tog med hjälp av mössan för att hålla kvar den. Sedan gick jag fram till mina klasskamrater där alla garva och tog bild hahaha, jag förstår att jag såg ful ut och tur att jag inte var en tjej (A). Men så här såg jag ut då hahahhahahahahah, klicka på bilden för en större bild:
bilden är tagen av min klass kompis Bella, (http://bellacardi.blogg.se/)
Att jag kollade sådär var för att Bella sa det samt att det skulle se lite roligare ut hahaha...


Men iaf, så alla skratta vilket jag själv tyckte att det såg roligt ut hahha, så ja...tur att man inte var tjej som sagt haha.

Men över till julshowen, det var ganska roligt. Det var många som sjöng och alla va lika duktiga sen delade ut rektorn 2 julklappar till publik. För att man skulle få så skulle man lista ut va det fanns i paketet. Ledtråden man fick var en dikt. Det var 2 tjejer som vann det så grattis till de.
Det jag tyckte jätte mycket om under julshowen var när Gabriel skön låten ''Remain forever'' för sin flickvän Alexandra och låten är så j*vla bra. Ni måste lyssna på det, ska försöka på något sätt visa er låt, men inte idag.

Så det var så dagen gick, nu ska jag forsätta och surfa runt så vi ses kanske senare ikväll så ha det bra alla...ciaoo

Glöm inte, det är viktigt att man skrattar, för ett gott skratt förlänger livet ;)

// Ferhat.B

Ferhat Baysal är en sjuksköterskestudent och har en blogg, Ferhat.blogg.se

Kommentera inlägget här: