Studiebesök

Allmänt
Innan jag berättar vart vi gick med klassen på studiebesök vill jag berätta att Matte B provet gick jätte bra :), hoppade bara över 2 frågor så jag hoppas iaf att jag klarar det :) hehe.

Nu över till vart vi åkte med klassen. Det är så att vi var på studiebesök idag i ett tempel för hinduismer, det var intressant. Det började med att de började bjuda oss på mat. Eftersom att de är vegetarianer så fick vi äta bara ris och grönsaker, och om jag ska vara ärligt så var det inte gott alls haha. Man fick bröd också men den var inte heller så god, det enda som var god typ var godiset vi fick :). Det som var skönt var att vi fick sitta på några kuddar och äta, så som man brukar göra i Turkiets byar haha.
Efter maten så var det föreläsning, det var så att en man som heter John berättade om hinduismer och deras tempel, vad de gör när de träffas o.s.v. Vi fick bl a sjunga en låt som de sjunger jämt när de träffas i templet.

Så här var låten:

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare

Sen fick vi som undrade fråga på frågor, efter ca 1timme o 30min så var det klart och vi kunde äntligen gå hem. Föreläsningen var ganska intressant men jag blev så trött så pallade nästan lyssna på honom, tänkte istället på något annat. Men jag säger nu inte att jag inte lyssna på honom alls, utan jag lyssnade på honom men tänkte samtidigt på något så jag inte skulle sova mitten av föreläsningen haha.

Som sagt, det var kul att se hur hinduismer lever och se hur deras tempel ser ut på ett ungefär.

Jag tog lite bilder som ni kan se här nedan:


Maten, maten som blev över, det är här maten välsignas, kmr inte ihåg vem han var :P, kmr inte helle ihåg vem hon var

Imorgon är det den sista provet innan praktiken, och det är på sjukvård. Så jag måste dra nu och plugga för att klara provet. imorgon, har tidigare pluggat under helgen men behöver plugga lite till så vi ses imorgon efter skolan :).

MVH Ferhat

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Fredrik:

skriven

Nämen vad roligt, har också varit där tidigare men jag gillade maten :).