Tävlingen är IGÅNG

Allmänt

Lägg den här bilden på er blogg om ni vill ha större chans.


LÄS FÖRST IGENOM HELA INNAN NI BÖRJAR

Ja, då var det dags att sätta igång en tävling här på BLOGGEN. Det var ju länge sedan jag hade en tävling här. Denna tävling är kanske lite svårt men det gäller att man är bra på matte faktiskt. Ni kommer behöva säkert miniräknare, papper och penna. Det är nämligen en gåta ni ska lösa, en ganska svårt gåta. Tävlingen går inte ut på att den som först listar ut svaret vinner utan alla som har rätt svar kommer gå vidare till final. På finalen kommer jag lotta ut en vinnare.
Priset kommer jag inte avslöja än men kan berätta redan nu att det kommer vara en bra pris faktiskt.

När ni har löst gåtan ska ni in på DEN HÄR HEMSIDAN där ni skriver ert namn, e-post, bloggadress och sedan svaret. Därefter skickas svaret direkt till min e-post. När ni har gjort det kan ni ju alltid kommentera här om att ni har deltagit.
Kan passa på att berätta att jag kommer kunna se era IP-adress så de som fuskar kommer bli diskvalificerade och kommer strukas från tävlingen.
Men nu får vi börja, här är gåtan:

I en buss finns det 7 ungar. Varje unge har 7 väskor och i varje väska finns det 7 katter. Sen så har varje katt 7 kattungar (barnen har med sig väskorna i bussen). Så nu är frågan, hur många BEN (som man går med) finns det sammanlagt i bussen?

DET FINNS INGEN CHAUFFÖR så räkna inte med han :D.


LÄS IGENOM DET FLERA GÅNGER SÅ NI FATTAR RIKTIGT. DET HJÄLPER INTE OM NI LÄSER EN GÅNG :D

Så när du har löst problem är det bara att KLICKA HÄR så kommer du till en kontaktformulär där du skriver in dina uppgifter och svaret. Lycka till alla nu.
Om du vill ha större chans att vinna så är det bara att kopiera bilden (längts uppe på den här inläggen) och lägga det på din blogg/hemsida. När du har gjort det så är det VIKTIGT att du berättar det för mig på kontaktformulären eller kommentarsfältet så jag vet om det. För er som inte har blogg/hemsida kan berätta för era vänner då. När era vänner deltar tävlingen så är det viktigt att de skriver vem som berättade om tävlingen.
Så lycka till alla. TÄVLINGEN AVSLUTAS DEN 5 SEPTEMBER

P.S Ni kan ju kommentera här när ni har deltagit i tävlingen. VIKTIGT ATT NI INTE SKRIVER SVARET HÄR. För de som gör det blir diskvalificerade D.S

Ligger etta och TACK alla men fortsätt att rösta. Glöm inte att svara på veckans fråga också.
För att rösta klickar du på denna bild här under.
image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 computerror:

skriven

Ge priset direkt till mig, så blandar jag inte in djurskyddsföreningen...

3 släkting:

skriven

har skrivit mitt svar nu;)

5 Bedran:

skriven

Får jag vara med?

7 Sabina:

skriven

Varför vara så krånglig på en fredagskväll?? ;) Ääh, Jag tar de imorrn!! Natti Natti...

9 Josefine:

skriven

11 Josefine:

skriven

blev fel blogg där;)

13 Victoria:

skriven

Haha kråååångligt!

15 Sancke:

skriven

haha! den där var klurig ;)

17 Mie:

skriven

jag har skickat iväg ett svar :)

19 lovisa:

skriven

jag är med!

har mailat dig svaret(:

21 Cemil:

skriven

Har rätta svaret:) hoppas man vinner också under lottningen ;P

23 Deadfish:

skriven

Skickade in svaret nyss. Tänkte lite snett antagligen :P

25 Sozie:

skriven

Klart jag har. Så dum är jag inte :) Önska mig lycka till nu.

27 Hasse:

skriven

Hum... Det där går ju inte att lösa. Du har inte varit tillräckligt klar i din problemformulering.



1. Antar att alla ungar har två ben då det inte framgår något annat.



2. 7 väskor vardera med 7 katter i varje... Om vi bortser från att det är djurplågeri så okej.



3. Kattungar. De har sju vardera. Får jag anta att ett antal blev sålda (kattungar är ju gulliga) och resten då? Menar... Det blir ju ett par tusen kattungar och ska alla de vara i väskorna eller kan jag anta att de pissade ner för mycket så de spolades ner i toaletten? Eller vad? Ja de har 7 kattungar men är de jävla kräken i väskorna eller inte?! Du får förklara dig...

29 Åke:

skriven

Mitt svar är inskickat.

OBS!! Jag skrev en kommentar nyss men den bara försvann. Om den kommer in så är det inte meningen att jag skall fuska och delta med två kommentarer.

2 En fråga!

skriven

Med BEN så menar du ben som dom går med va? Och inte alla ben som finns i kroppen :D ?

4 kusin

skriven

men va enkelt, ska ja säga ferhat :D ?

6 nadia

skriven

är med :)

8 [A N T O N]

skriven

stor o hemlig? låter nästan lite pervers XD :D

10 Josefine

skriven

Självklart kommr det upp på bloggen;)

12 Annas tävlingsblogg

skriven

Jag är med och tävlar, har skickat in svaret enl. ovan. Har även länkat i min tävlingsblogg



http://molnboanna.blogg.se/2008/august/tavla-hos-ferhat.html

14 camilla

skriven

Har skickat in mitt svar nu :)

hehe härligt med lite tankefrågor,

16 Jenny

skriven

jag har skickat svar :)

18 mariiia

skriven

jag är med (:

20 erika

skriven

jag har länkat dej

22 Siv

skriven

Jag har skickat in mitt svar. Jag hoppas på tur.

24 Sozie

skriven

Oh, nu är svaret inne! Tur att jag är ett mattegeni ;D

26 Sozie

skriven

oh, ska man sitta och räkna ut allt?

28 Åke

skriven

Mitt svar är inskickat. Jag måste bara ha tur.