Jobbig dag

Hammarby P95
Shit, äntligen så är jag HEMMA.
Idag var det som sagt match mot Aspudden. För att ni ska förstå så var det inte jag som spelade utan laget jag, Raul och Dennis är tränare för, spelade. Vi är alltså tränare för Hammarby P95 Lag 2.

Alla var på platsen en timme innan matchen men när vi väl kom dit så fick vi höra att matchen kommer börja lite senare för laget som spelade före oss började lite sent.
Under tiden så hade vi en liten kort och lugnt träning. De började med först att springa runt en gräsplan och därefter körde de lite passningar.

( KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD )


När de hade spelat klart lite passningar o.s.v så var det dags att dela ut matchtröjorna. Jag började dela ut matchtröjorna och sedan skrev jag upp på ett papper alla spelarnas namn och nr som sedan skulle lämnas in någonstans.

( KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD )


Efter en stund började matchen. Det gick i början inte bra för oss för Aspudden hade nästan hela tiden bollen men efter några minuter kom vi igång. Vi körde och hade många läge. Fethi hade speciellt två stora läge men missade båda, ena nudda ribban och den andra var för högt upp så den gick ut.

Ca 10 min innan första halvlek gjorde Aspudden efter att en spelare med nr 17 gick över hela baklinjen och sköt bollen ovanför målvakten och IN så nu var ställningen 1-0. Vi tränarna blev ju förstås inte glada då backarna gjorde lite dåligt där men killen med nr 17 hade bra teknik och var snabb så backarna hängde inte med :P.

När det blev första halvlek så snackade Raul och Dennis med laget. Jag var ju förstås med men jag brukar inte säga något för jag är troligen för blyg? Emil, Christian, Atsko o de brukar klaga på om att jag måste också säga något så jag har lovat de att lägga till något kanske nästa gång haha.

När andra halvlek började såg man hur hela laget var taggade och ville vinna mycket. Så vi spelade fortfarande lika bra och höll på i ca 15min. Efter det kom äntligen kvitteringen. Målet gjordes av Joel så nu stod det 1-1 och det var ca 15min kvar och vi hade fortfarande chansen att göra mål.
Men det gick inte så bra efter målet för efter några minuter gjorde Aspudden mål igen vilket blev till 2-1.
Nu såg det hur sur nästan hela laget var och kämpade jätte mycket. Efter 5min lyckades vi göra ett mål till vilken gjorde ställningen till 2-2. Målet gjordes av Emil och bollen nudda stolpen och sedan gick in i mål.
Efter målet spelade Emil bara bättre. De sista 2 minuterna så var Chrisitan jätte nära på att göra mål. Han sköt tyvärr ut och det förstår jag varför, för han var stressad och de. Men han jobbade iaf bra.

Här får ni lite bilder från matchen

( KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD )


JOEL´S MÅL. Förresten, konstig röst jag har på videon O.o


Efter matchen så gick jag och Fethi för att äta för vi var jätte hungriga. Men så ville Chrisitan, Atsko, Emil, Nino och Daniel med och jag sa att det var okej :P.
När vi hade käkat klart och var på väg hem så stannade tåget vid Axelsberg och sa att tåget inte åker mellan Axelsberg och Sätra så man var tvungen att ta ersättningsbussar. Men eftersom att det var jätte många som väntade så bestämde vi oss att promenera till Sätra. Vi frågade några personer och de berättade att det skulle ta ca 20min men vet ni hur långt tid det tog? Jo, 1 timme och 30min tog det innan vi var framme i SÄTRA. På vägen dit blev vi törstiga, var arga på varandra och en massa sånt, vi var faktiskt inte ens glada haha.
Tog några bilder också :p. När vi var nära Sätra så satte vi oss på ett gräs som var vid en kyrka. Vi var så trötta och orkade inte gå. När vi väl började fortsätta med den LÅNGA promenaden tog jag av mig skorna för det var så varmt. Sen gjorde Emil likadant. Så vi gick barfota.

Här får ni också lite bilder på när vi promenerade haha:

( KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD )


Så, nu har jag skrivit jätte mycket och orkar inte ens läsa igenom om jag har skrivit något fel. Om ni ser det så skriv det i kommentarsfältet. Innan jag avslutar detta inlägg så vill jag säga att NI FRÅN LAGET SOM LÄSER DETTA INLÄGG, KOMMENTERA :P. Ni andra kan också göra det men jag vill att speciellt de från laget ska göra det.

GLÖM INTE ATT RÖSTA PÅ MIN BLOGG :)
image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 D.Adman:

skriven

Vilket bra inlägg. Synd att vi inte vann matchen bara. Fina bilder dessutom=).

Ses imorn.

Fred kamrat

3 Dennis:

skriven

Haha, rolig röst på videon. Bra inlägg också.

2 nino

skriven

tja det är nino fett bra skrivet jag håler med det var skit jobbbigt att gå hehe

baa så du vet bror

4 emil

skriven

det var skit jobbigt och gå ,men bra skrivet Mr ferhat : )