Längsta ord???

Allmänt
God eftermiddag. Kom precis hem från stan och jag köpte inte skorna. Det var nämligen så att TopStreetWear säljer inte de skorna på butiken utan jag måste köpa från nätet. Så jag kommer kanske senare idag beställa det så jag får skorna redan nästa vecka. Skorna kostar som sagt 899 kr och jag ska köpa det från www.topstreetwear.com.

Jag har vid flera tillfällen berättat att i Tavsancali (Turkiet), en by mina föräldrar är i från, så är det snart val där de ska utse en ny borgmästare. Min morfar är partiordförande för en parti så kallad CHP som är en av Turkiets största parti, om inte jag minns fel haha. Men i alla fall, snart är det val och redan nu så sägs det att min morfar är den nya borgmästare i byn och vilket jag hoppas. Det har gjort många klipp på Youtube och inte nog med det så har nån gjort en låt om honom.
För er som är kurd eller förstår kurdiska förstår säker vad mannen säger i låten. För er som inte kan, titta gärna in den iaf för man ser en bild på honom :).



Så j*vla skön låt. Nu hoppas jag bara på att han vinner valet. GO HUSEYIN BAYSAL (Hüseyin Baysal)

Juste, under tiden jag pluggar så vill jag att ni svarar på en fråga, det är nämligen
vet ni vilket ord är Sveriges längsta ord???

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 esra:

skriven

min farbror mot din morfar hahaha:D

3 Annie:

skriven

coolt att du är så målmedveten!

5 Jenny:

skriven

Tack så mycket det var en jätte trevlig resa :)

7 Sofie:

skriven

svar: ja det gör jag verkligen :) älskar människor!

9 Elso:

skriven

Hmm, okej allt som företag köper in sker via stora ramavtal för att få stordriftfördelar. Den som sitter med spetskompetens för att förhandla, sourca marknaden med mera det är inköparen.



Inom offentliga sektorn där du kommer jobba, jobbar upphandlare, de är de som köper in all material till er via stora avtal. Det är alltså inte beställarna utan de som sluter ramavtal. Tro mig nr du är klar kommer du vara bitter över de där inköparna och sen kommer du inse att offentlig upphandling går under LOU (lagen om offentlig upphandling)

11 Anonym:

skriven

Fattar inte du är kurd och din morfar är partiordförande för CHP ??sjukt.

2 adriana

skriven

haha fan va sköön :)

jo de e bara bra tack själv då

4 .

skriven

Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhålls-uppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbeten, är sveriges längsta ord

6 hazal

skriven

hhahahaha fett skön låt:D

8 Linda

skriven

S: HAHAHAHA eller huuur?



Men palla kurdiska. Turkiska ska det vara. Men kul, han blir värsta kändisen nu ;P hehehehe. Ligger inte den byn typ vid Konya eller har jag fel? :P

10 Nawal

skriven

eyy va dom så dyra!! shit