House (House, M.D.) som spel

Allmänt
Jag vet att många av er känner till tv-serien House? Där det handlar om en läkare Dr. Gregory House och hans läkarteam som varje vecka tar sig ett nytt medicinsk mysterium som de försöker lösa vilket de oftast lyckas. Jag brukar oftast kolla på de men den senaste tiden har jag aldrig sett den gå på TV. Det var iaf en serie som jag följde förut och det var en av mina favorit tv-serier.

Nu har Legacy Interactive utvecklat ett spel där man är Dr. House och försöker lösa olika fall med hjälp av sina läkarteam. Det sägs att spelet ska släppas någon under april månaden och hittills har jag inte sett någon hemsida där man kan boka eller något sånt. Utan jag har läst om detta på gamereactor.se.

När spelet kommer ut kommer jag förstås köpa det, verkar ju vara ett kul spel och lärorikt. Spelet kommer finnas för PC, Mac och Nintendo DS.

Tror ni det kommer vara en rolig spel? Skulle du kunna tänka dig köpa spelet? :)

Här får ni lite bilder på spelet






Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Z :):

skriven

Haha coola house bilder :D



det är bra med mig hur mår du själv? :D lycka till med ditt yrke :D

3 huh rockbrud:

skriven

höhö, du verkar cool ;P

5 E V E L Y N:

skriven

(Y) såbra så bra!

7 Susanne:

skriven

Gillar tv-serien men tror inte att jag kommer att rusa ut och köpa detta :-D

9 ange:

skriven

Kul, vilket lag?

Japp, jag spelar fotboll och det har jag gjort så länge jag kan minnas. =)

11 agnes:

skriven

Nej tack , inte någe intressant , men det verkar vara kul för dom som är eller studerar till nått inom sjukvården!

13 maryam:

skriven

tack för att du skrev i min blogg!



ja den spelet verkar en jätte bra spel kanse ska fundera på att köpa =)

15 Yassa:

skriven

Nice:) Är du praktiserande muslim då?

17 liv:

skriven

sv: jo tv-serien är grym! men jag tror inte jag kommer köpa spelet :)

19 Jenny:

skriven

Tack för tipset! Luuuuve House! Skulle helt klart vilja spela, men det känns inte som att bilderna är från spelet i sig utan som att någon tagit in screenshots i Photoshop och ritat ovanpå dem =/ Men vi får väl se när det kommer ut då!! =)

21 Eleonore:

skriven

Svar: Hej, jag har faktiskt aldrig sett ett avsnitt av House men jag vet mycket väl om vad det är. haha

23 Filippa:

skriven

Svar: Jodå det funkar!

Haha fett spel! Dr House är grym

2 dk

skriven

hejjsan, helt okej är det väl :P hu mår du då?

4 Olivia

skriven

Jag tycker det var ursnygga bilder, riktigt bra gjort. Fint ritat eller vad man ska säga. Fräscht!

Diggar bloggen, (; Kram! <3

6 Maria - livet i Milano ☆

skriven

vad roligt =)

8 frida

skriven

Serien är väldigt bra, och spelet verkar kul, men jag tror ändå inte jag kommer köpa det eftersom jag inte är så mycket för att spela datorspel :)

10 angelica

skriven

SV: självklart (y) ;)



Hehe joo kan förstå det men det måste verkligen ha varit en upplevelse ändå :P

12 mathilda

skriven

Sv; Lite seg på att svara kanske ;s Men nej jag ska inte delta i Earth Hour.



höhö tack så mycket! Detsamma föresten :D!

14 m y y s a n o l s s o n

skriven

sv. jajamensan har jag hört talas om serien. men det är ingen serie för mig, så detdär med spelet är inget som intresserar mig. men tack endå ^^

16 linnea

skriven

Sv: Tja på dig med!

jodå, allt är bra. Sj?

18 Amanda

skriven

Jättesnygga bilder! :) Men jag kollar tyvärr inte på house

20 Therese

skriven

ser ju väldigt coolt ut må jag säga :D

22 Land

skriven

KÖPA? Piratebay för i helvete!

24 maryam

skriven

jo tack sj?