Svårt att sova vid fullmåne?

Allmänt

Det var ju ett tag sedan jag körde ''dagens fråga/frågor'' så nu får vi börja med det igen. Ni ställer som sagt en fråga, kan vara om nå sjukdom, om mig, utbildningen eller något annat så svarar jag det när jag kan. Jag svarar oftast frågor som är intressanta och som jag tycker att andra bör få veta. Så ställ gärna frågor om ni undrar något ;)

Nu har jag fått två frågor som jag tänker besvara:



SVAR: Ja, vi har gjort ett otrolig bra och fint arbete och ska nu försöka svara på din fråga. Har som sagt inte fördjupat mig i så mycket angående sömnproblem men lär ju göra det senare när jag inte har något för mig.

I alla fall, så här är det, vi har ett hormon som frisätts vid mörker och det är melatonin. Detta gör att du blir trött och sover mycket lättare. För att stoppa melatonin frisättningen behövs ljus. Som du kanske ser så har man ju svårare att sova på sommaren än på vintern? Det beror ju på ljuset.
Så svar på din fråga, den kan vara mycket möjligt och det kan bero på ''ljuset'' från månen. Men jag själv tror inte på det, tror det är bara skit snack. Så länge rummet är helt mörkt och sånt går det att sova, så länge man inte har sömnproblem förstås :).




SVAR: Hej Merve! Japp, jag har bott i Fittja sedan jag föddes men bor numera i Sundsvall då jag studerar till sjuksköterska. SÅ det är nog mig du har sett och ingen annan. Kan ju vara iofs min storebror också då många tycker att vi är lik, vilket jag inte tycker. Och ja, jag bor i Krögarvägen :). Åker ju till Fittja idag, så vi kanske ses haha :D.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Aldina:

skriven

sv: haha du får ha det så kul i stockholm :) brukar du vara i rinkeby? :P haha tack så mkt!

3 Latte Liten:

skriven

jag har inga problem med att sova under fullmånen

5 jennie:

skriven

sv: jarå, min dag har väl varit sådär kom hem från thailand imorse så är lite sliten bara :p själv då ? :)

7 E*:

skriven

haha, hur är träningsvärken idag då? ;)

9 jenny:

skriven

ja absolut :)

sommaren är ju lätt bästa årstiden :)

11 Caroline:

skriven

Tack för svaret..

2 Martina

skriven

Tack! :)

4 Angelica

skriven

Åh nu fick jag också svar på det jag har tänkt, tycker ju att jag har sett dig någonstans men nu förstår jag :)



Löpa ja du jag älskade det som liten eller som ung ^^.



Visst jag är glad att jag ser yngre ut :)

6 Joanna

skriven

kollade igenom kategorin med bilder på dig som kändis, hahah måste bara säga att dom va klockrena!

8 nezza

skriven

Hejsan! Ja allt är bra med mig, själv då? :)

10 cammie

skriven

trevlig blogg killen =)