Rökning!

Allmänt
Läste precis om hjärt- och kärlsjukdomar och på nästan varje sjukdom så är RÖKNING en av orsaken att sjukdomen uppstår. Det är en av anledningarna jag inte vill röka. Jag har några vänner som röker och många inom släkten, jag har förklarat till de hur farligt det är men jag tror inte de förstår mig riktigt.
En person jag försöker få att sluta röka är MAMMA. Hon röker egentligen inte så mycket men det är ändå inte bra. Speciellt för min lillebrosa som andas in alla rök. Det är ju farligare för han än för min morsa som röker. Som tur har pappa slutat röka och han säger att han mår mycket bättre vilket jag är glad över.

Jag har i alla fall nu kommit på hur jag ska få mamma sluta. Ska typ ha en egen föreläsning hemma där hon får veta vad rökningen VERKLIGEN gör. Jag vet att det kommer vara svårt att få en, som har rökt i många år, att sluta röka plötsligt men det är ändå värt ett försök. Ni får nu hålla tummarna om att jag ska lyckas med det här ;).

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 angelica:

skriven

Rökning är usch och blä!!!



SV: Hahahahahaha xD :P tack :)

Hahah jag vet inte varför:P det är luvan från min hoodie ;)



Om jag skulle prata i slowmotion så skulle de i min klass tycka jag var konstig :P haha

3 rebeca.b:

skriven

sv : aah, jag känner mig också lite mer för latsidan idag, dock för att jag är lite sjuk..men lägenheten är ett måste, sen får jag gosa i soffan hur mycket jag vill efter det :p haha



sommaren är mer än välkommen i år :)

5 OLIIIVEEN:

skriven

tack detsamma :D

7 Anonym:

skriven

sv: hehe, okej. du får sätta igång med träningen när det börjar minska med plugg då :P



ÅH JAG MEEEED! :D

9 malin:

skriven

hehe okej :) lycka till med pluggandet.

11 jossee:

skriven

sv: Haha jodå! Dock är den inte min :)

13 My:

skriven

Tack & ingen orsak!

2 angelica

skriven

SV: Då är vi två, lääääängtar verkligen till sommaren nu! :)

Haha, ja för att vara på den säkra sidan så baka inte själv ;) vad vill du baka då ? :)



<3

4 Matilda

skriven

Tack detsamma :)

6 Emmelie

skriven

Tack detsamma :D

8 Emilia

skriven

sv: haha, okej :)

10 Anonym

skriven

Kul att du hittade min blogg :)



Jag ska gå en 10 veckors säljutbildning. Men har som mål att plugga till socionom inom en snar framtid :)



12 Louise

skriven

Vi får försöka med Linus också, han borde skära ner på sin rökning han också =)