Godis

Allmänt
Har varit ute hela dagen och som tur regna det inte, utan det var bara mörkt moln över oss men annars var det helt okej väder. Jag var hos mamma och de också och åt, vad gott det var. Bara man kunde dela med sig så skulle jag ha lagt upp på bloggen så hade ni fått tagit varsin, eller jag tror inte ens det hade räckt till er alla tusen läsare när jag bara hade några bitar kött och korvar haha. Men men, ni skulle ändå inte ha kunnat ta för ni sitter bakom en skärm, vet ni! ;)

En sak jag har märkt med min kamera är att den ''retuscherar'' på ett sätt. DÅ menar jag inte att den retuscherar så att jag blir som Kissie med skit konstiga ben o.s.v. På vissa av hennes bilder ser hennes ben som ett par pinnar, allvarligt talat. Hon tjejen måste ha verkligen dålig självförtroende. I alla fall, det min kamera gör att den får min hy att se jätte ''len'' ut fastän att det kanske inte ser ut så i verkligheten, eller jag har ganska len hy haha. Tex se på mitt ansikte, man ser inte ens att jag har skägg. Man kan dessutom inte ens se finnen jag har på pannan, den är iofs ganska liten men på andra kameror ser man oftast. Ibland retuscherar den också bort håret jag har på armarna eller den gör att den ser åtminstone lite ut haha. Sjukt kamera!
Så för er som vill ta bilder på er själv utan smink så rekommenderar jag er den kameran jag har, för den får dig att se sminkad ut haha. Det är en sony cybershoot med 14.1 megapixel. GÅ och köp den på en gång!

Här bjuder jag på en bild jag tog i morse

Vart tog mina håriga armar vägen och skäggen som håller på och växa? Hahah

Snart ska jag iväg till centrum och köpa lite godis. Blev lite godissugen så det skulle sitta bra om jag hade lite till ikväll. För mig finns det inte så kallade lördagsgodis o.s.v utan jag äter nästan varje dag, vilket jag tycker är dålig. Försöker sluta men det blir bara värre och värre. Ibland kan jag gå ut sent på kvällen för att köpa godis. Jag skäms oftast att gå till samma butik varje dag för att köpa godis. Nej men det har varit mycket sjuka perioder där jag har tröstat med godis. Så snart ska jag sluta äta godis, eller åtminstone äta en gång i vecka. Då kanske jag får börja med lördags godis. Får kanske skriva ett inlägg om godis, varför det är dålig och så. Jaja, ska iväg nu så under tiden kan ni svara på denna fråga:

Hur ofta äter du godis? Äter du bara en gång i veckan eller äter du flera gånger i veckan? :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Tanya:

skriven

sv: Haha jag mår bra själv då? :p

3 medina:

skriven

flera gånger;)

5 Linnea:

skriven

Äter ungefär en gång i veckan, ibland inte ens en gång! Men ibland äter jag nån mitt i veckan också för att jag blir bjuden av kompisar ;)

7 Kicki:

skriven

Jo tack det är bara bra med mig :)

Jobbar själv i en godisbutik och man slutar nästan att äta godis.. kan hända man tar en godis från lösvikten..

9 Daria:

skriven

jag äter nog runt varannan dag :o

11 Matilda:

skriven

flera gånger i vissa veckor.. ibland kan det ta flera månader innan jag äter godis. det går i vågor helt enkelt.

13 c:

skriven

typ aldrig.

någon gång i månaden kanske

15 You Lie:

skriven

Jag äter skitmycket godis känns det som. Fy och skam

17 Filippa:

skriven

Det är olika... Jag brukar inte äta godis så ofta. Har nyss tryckt i mig en 1/3 chips påse, usch! Mår illa, haha sov gott!

19 Jennie:

skriven

För ofta tyvärr... kan inte sluta för jag har inte den självdiciplinen!!!

21 Maria:

skriven

Hej hej. Tyvärr äter jag godis flera gånger i veckan och ibland utan att ha förtjänat det. Men så länge kläderna passar är det okej tycker jag hihi ;)

23 emelie:

skriven

flera ggr per dag:]

25 kicki.:

skriven

godis äter jag alldeles för ofta, flera gånger i veckan. så snabbt jag har tillgång till det så (;

27 mariella!:

skriven

adu..svår fråga.

jo,det är lördag varje dag för mig.

nej men..varje da stoppar mman alltid i sig ngt onyttigt..(godis då) iaf en liten bit.

29 emma:

skriven

förut åt jag nästan varje dag, men så bestämmde jag själv att jag inte skulle äta nå socker på 2 månader. Min pärom var altså inte inblandade. Så nu när den har gått två månader så äter jag inte lika ofta längre. Eftersom att jag inte är beroende nå mer :)

31 Nicole:

skriven

äter ofta!:)så gott,heheh

33 fälé tha best!:

skriven

äter det varje dag och jag är fortfarande smal som en pinne och väger 35-40 kg och är 96:a

35 Anonym:

skriven

Äter mycket sällan, kanske 2ggr i månaden? hmm, håller mej mest till chips/nachos annars. haha :P

2 ' oliviaalm

skriven

okej:) det är ganska bra, har feber & är lite fösyld men annars e allt super :D

4 liss

skriven

haha nästan aldrig lösgodis men förmodligen chips/ostbågar 5dgr/v :D

6 Marta

skriven

Flera gånger skulle jag tro :)

8 Anonym

skriven

Halloo!! Jag äter runt en gång i veckan (=

10 Michaela Snöborgs

skriven

vad godissugen jag blev nu haha! jag äter mindre än en gång i veckan :)

12 louise

skriven

flera gångeer i veckan, ganska ofta faktiskt! :)

14 Sandra

skriven

väldigt olika, men ungefär en gång i veckan, kanske mindre.

16 matilda

skriven

oftas varje helg eller något speciellt tillfälle, men om någon kompis köper något kanske jag köper en klubba eller något :)

18 Anonym

skriven

Har inte fått reda på det än men tror hon va ung , för mp är en krog för unga personer

20 Carro

skriven

lite olika faktist, ibland kan jag vara uran gör länge men sen så kan jag äta flera dagar i veckan, dock inte mängder utan en godis bit då och då :)

22 Lena

skriven

Ibland kan jag äta VÄLDIGT mkt , ibland äter jag inte på flera veckor. :)

Många tjejer brukar vilja äta söt saker när de har sin mens, men aldrig jag ... Lite personlig info som du kanske inte ville veta , men du bad om det :P

24 martina

skriven

tyvärr äter jag godis alltför ofta,men det hör väl till tonåren kanske? det är stressigt,jobbiga perioder från och till. så man "tröstäter" om det nu är rätt ord för det.

men jag äter bra mat också, och tränar ganska så regelbundet. men ska minska med godiset , försöka iallafall!

26 konstantina

skriven

Hej :) Självklart. Godis äter jag... väldigt sällan. Men jag är beroende av Ballerina kex så jag äter de 1-3 ggr i veckan ^^ Riktigt illa!

28 Angelica

skriven

Äter inte ens godis en gång i veckan. Blir väl kanske någon lördag ibland.

30 Lina

skriven

Mer än jag borde .. :)

32 madeleine

skriven

typ aldrig. men om jag äter så äter jag på helgen. :D

34 Angelica

skriven

SV: ja, jag mår bara bra. Taggar in för poledancing lektionen som jag ska på idag! Hur är det med dig då? :)

36 Angelica

skriven

SV: Det gick sjukt bra! har grym träninsvärk idag bara men det är sånt man får leva med.



Ja, va hände? Det va ju skit varmt igår!