Den nya ambulansen

Allmänt

Ni som har läst min blogg ett tag nu vet att ambulans yrket är mitt mål i livet. Det är ett yrke jag har velat bli sedan jag var liten och jag är just nu inte så långt ifrån det. Efter sjuksköterska utbildningen ska jag jobba i 1-3år och sedan ska jag vidareutbilda mig till ambulanssjuksköterska. Som många av er vet också så har jag praktiserat inom ambulansen i 3 veckor.

Nu ville jag inte prata om vad jag har velat bli sedan jag var liten utan jag vill berätta till er om den nya ambulansen. Den presenterades för några dagar sedan. De finns ännu inte på väggarna men de har precis gjort klart ett exemplar. Sist jag skrev ett inlägg om detta, vilket var för många månader sedan, så fick ni en skiss bild på hur ambulansen ska se ut. Men för några dagar sedan presenterade företaget Nilsson den nya ambulansen, som kommer snart finnas på olika ställen i Sverige. Säkert Stockholm först!

Den nya ambulansen får nya förbättringar, bland annat mer synliga blåljus, vårdstolar med inbyggda bälten, samt förbättrad beslysning. Den nya ambulansen byggs av företaget Nilsson Special Vehicles som bygger just specialfordon som polisbilar och ambulans.

Vad tycker ni om den nya ambulansen? Designen på den o.s.v
Har du åkt någon gång ambulans?
Kommentera





Alla bilder är från Nilsson.se

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 m:

skriven

allt bra?:)



3 Susanna:

skriven

Ganska fräck ! :)

Jo jag har åkt ambulans en gång, när jag hade kikhosta ;p

5 Louise:

skriven

Jo, jag har faktiskt åkt ambulan

7 Sahra:

skriven

Hej!

Nej jag har aldrig åkt ambulans..

Snygg ny modell!



9 carrå - 18 år och gravid:

skriven

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det är en ambulans, haha :P. Den syns bra i alla fall och det är posetivt så andra bilar kan akta sig när ambulansen kommer. Ja jag har åkt ambulans.

11 emma nord - foto & vardag:

skriven

sv: den var ganska lik dom vanliga, jag bryr mig egentligen inte om utseéndet på bilarna, bara motorerna, hur fort dom går osv.. hah, :) Och nej, jag har aldrig åkt ambulans och det är jag glad över :) Tack!

13 Farah:

skriven

Hmm, jag tror inte allmänheten bryr sig så mycket om utseendet när ambulanser rycker in, utan man vill ha den hjälp man behöver när olyckan (eller vad det nu kan vara) inträffat. Men om den nya designen har större betydelse för ambulansförare och sjukvården så varför inte köra på de ;)



Jag har åkt ambulans för många många år sen, och designen var det sista jag tänkte på :P:P:P

Men snyggt är det måste jag säga ;);)

15 Anonym:

skriven

ambulans? Varför skulle jag bry mig om detta? nej det har jag aldrig gjort och behöver inte heller....

17 Jonas:

skriven

Den e riktigt nice :) japp jag har åkt Ambulans

19 Fiatpanda:

skriven

Hej! Jag tycker ambulansen är väldigt fin. Men jag vet inte om jag har åkt ambulans nån gång, men det kanske jag har. :) Jag skulle vilja bli lärare när jag blir stor. Inte sjuksköterska. Men det är ju bra att alla har en dröm vad man vill bli. Det var allt för mig. Håll höjd! PS. Ni får gärna kolla min blogg den heter Fiatpanda och den är på listan. Ni får gärna kommentera också! Hejdå! //Fiatpanda. PS. Din blogg är fin!

21 Daban:

skriven

Tack ;)

23 mia:

skriven

ser den inte likadan ut som den gamla? haha

25 Marie.:

skriven

Ja visst är den snygg! Men inte får väl Stockholm först ;0) Gävleborg har visst beställt en hel hög så hoppas dom är bra! Nog bra väghållning på dom! Och ja, jag har åkt ambulans typ ett antal gånger ;0)

27 Sara:

skriven

Jag gillar den nya ambulansen, den ser lite rymdaktig ut.

Jag har åkt ambulans en gång men det minns jag inte. Var bara några månader gammal och jag hade ett kraftigt anfall av falsk krupp.

29 erik:

skriven

Denna ambulansen har jätte bra köregenskaper och synbarhet. Dock är inte vårdutrummet lika bra som de äldre vovlo ambulanserna. Inte lika mcyket fack att förvara saker osv... Men överlag gillar jag denna modellen mycket. Så vill du jobba i en denna modellen ska du inte flytta till sthlm..dom har bara stolbilar där.. själv jobbar jag som ambulanssyrra i sörmland och här har man kontrakt på dessa fina ambulanser =)

2 Joakim

skriven

Den var rätt ball asså! Nej jag har faktiskt aldrig åkt ambulans!



Så du pluggar till sjuksköterska?

4 Anna

skriven

Den var ju fräck ;)

6 DOTTER TILL EN NARKOMAN

skriven

Den är mycket snyggare, tycker jag :)

Ja, en gång.

8 filippa

skriven

tack för kommentaren :) tkr den nya ambulansen är frään ;) jag har, som tur är, aldrig behövt åka abulans. hur går din utbildning? :D

10 celima

skriven

Har åkt en som såg ungefär exakt likadan ut. Vad är det för skillnad på den där och dom som ser ut sådär nu??

12 vera

skriven

sv: ja det bra det:) man vet aldig vi kanske bli kollegor haha

14 chris

skriven

den var fin, ja har åkt ambulans två gånger. sj då?

16 Mari

skriven

Nice att det kommer ny modell på ambulans! Ser bra ut!



Åkte ambulans nu på våren för några månader sedan. Hade nämligen praktik på akutmottagningen på univeristetssjukhuset här i Örebro och var då med ambulansen en dag! Hur kul som helst!! :)



Pluggar också till sjuksköterska btw :)

18 Sanna

skriven

snygg modell! och även jag som några andra som kommenterat har åkt ambulans :)

20 Fiatpanda

skriven

Hej! Jag tycker ambulansen är väldigt fin. Men jag vet inte om jag har åkt ambulans nån gång, men det kanske jag har. :) Jag skulle vilja bli lärare när jag blir stor. Inte sjuksköterska. Men det är ju bra att alla har en dröm vad man vill bli. :) Det var allt för mig. Håll höjd! PS. Ni får gärna kolla min blogg den heter Fiatpanda och den är på listan. Ni får gärna kommentera också! Hejdå! //Fiatpanda. PS. Din blogg är fin!

22 Sara

skriven

Hej :) Tyckte ambulansen verkade fin och bra :P

Har åkt ambulans en gång i mitt liv och det var när jag var typ 6 månader ^^ jag fick en allergisk reaktion när mamma gav mig mosad banan :P

Men hon visste ju inte att jag var allergisk, haha xD

24 marre

skriven

Jag såg en artikel om ambulansen förut och den verkar grym :) ska också plugga vidare till ambulanssyrra senare. Har ett år kvar på ssk-programmet så sen ska man ju jobba minst 2 år om man vill plugga vidare i Sthlm som jag tänkte



Och ja, jag har också åkt ambulans. Under praktiken som du :)

26 Viki

skriven

Snygg var den :P

Jo jag har åkt ambulans.. då min pappa lyckades krocka xD

28 wergtyhjk

skriven

sjuksköterska? :] hihih är inte de en kvinnlig läkare? :}]