Ambulanspraktik i Sundsvall

Allmänt
Här är jag igen! Som jag berätta tidigare så kommer jag för tillfället bara blogga när jag kan eller känner för det. Så just nu tyckte jag att det var dags att skriva ett inlägg då många fortfarande tittar in och skickar frågor m.m.
Ja, vad har hänt i mitt liv sedan senaste inlägg, då jag tog körkortet? Jo, jag åkte till Stockholm och var där i en hel vecka och körde bil varje dag, skit kul. Sedan hann jag träffa familjen, vänner och släktingar vilket också var kul. Efter besöket i Stockholm var det dags för praktik, en ovanlig praktik faktiskt. Kan ni gissa? Jo, jag praktiserade på ambulansen här i Sundsvall. Det var otrolig kul att få testa åka med ambulans här i Sundsvall. För ni kommer väl ihåg att jag praktiserade på ambulansen i Stockholm i 3 veckor för ca 2 år sedan. Så nu har jag fått testa på det här i Sundsvall med. Kan berätta att det är otrolig stor skillnad. I Stockholm fick man jämt larm, många prio 1, men här i Sundsvall var det otroligt lugnt, iaf den dagen jag praktiserade. Vi fick bara 3 larm, under hela dagen. Vi fick 2st prio1 och en prio3 eller 5 som min handledare kalla, för det var en transport från sjukhus till hemmet. Så det var otrolig kul, nu är det bestämt att jag ska bli det här :).
Annars så rullar livet på. Vi har dessutom börjat med en ny kurs, organisation och ledarskap. Hittills tycker jag och många i klassen att det är en otrolig tråkig kurs. Får se om det blir bättre lite längre fram i kursen :p.
Bjuder på lite bilder :)







Tack för den här gången, vi ses snart igen! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Nathalie @ Bloody Disgusting:

skriven

Kul med updates!

3 nicole:

skriven

När blir du klar med utbildningen?

5 Cie:

skriven

Hej! Kul med en annan blivande ambulanssjuksköterska som bloggar!



Jag har en fråga. I vanliga fall (iallafall är det så här i Göteborg) får man inte göra praktik inom ambulansen när man går grundutbildningen till SSK. Hur gjorde du? Har du något tips? Jag hade SÅ gärna praktiserat på ambulansen, men GU har inga platser till förfogande där!

2 Anonym

skriven

Nyss hittat till din blogg, trevlig och läsa.

Själv har jag också ett mål att bli ambulanssjuksköterska men dock så är de ett par tre år kvar.

4 Nawal

skriven

ttung du e!