Stoppa mobbning!

Allmänt
Det är så hemskt med mobbning! Blev så rörd av att se denna video (nedanför texten) på en kille som berätta hur han mår just nu. Han har blivit mobbad i många år och det forsätter än idag. Han har skärt sig mycket och har allmänt mått dåligt. Killen är bara 14 år och är redan nu trött på livet, men det positiv är att han ÄNNU än idag kämpar mot dessa som mobbar och ger inte upp! Varför mobbar man, vad är det som är så bra med det? Det är hemskt att bli mobbad! Jag fattar inte heller på de som mobbar!!!

Jag har själv varit mobbad, har aldrig gått ut med detta tidigare, under högstadiet (åk 7-9). Jag kan inte säga att jag var mobbad som killen i videon, att jag blev kallad för saker och ting. Utan var lite "mildrare" mobbning men det är ändå mobbning! På fritiden var jag med några andra vänner men just i skolan var det hemskt!

Vi alla måste göra något när vi ser nån mobbas, tänk på att den personen som blir mobbad lever ett helvete liv! Du måste inte gå fram till mobbaren och säga något men att du säger till någon vuxen, som dina föräldrar, lärare eller någon annan vuxen person. Eller varför inte bara gå fram till den mobbade personen och prata med han/hon och bli vän med honom/henne.
Jag vet inte vad mer jag ska säga, jag hoppas att mobbningen någon gång tar slut!!! Du som inte sett videon än, se på den! Försök sprid vidare mitt inlägg, klicka på rekommendera knappen nedanför inlägget, eller sprid videon. Det här måste alla se för att fatta att mobbning måste stoppas!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Lebanezza:

skriven

Oh guud va hemsk, han fick mig att gråta :( Vill bara hålla om honom och säga att han e värd mycket mer! Varför kan inte mobbning bara stoppas! Vad får dom ut utav de?! Jag har själv varit mobbad och som du sa inte så grovt som han utan mer utstött men de gick över i 8:an! och jag tror att alla vi har blivit utsatta för de på ett eller annat sett :/ Har bara lust att skjuta vart enda en utav dom som mobbar seriöst tycker dom verkligen de e kul eller vad! De handla om dåligt självförtroende och dom gör de för att dom själva ska må bra utav de :S Fy fan att vissa ska få gå igenom så grova saker! Vad kan man göra för att stoppa de?

3 Sandra:

skriven

Ja mobbing är bland deg bästa som finns. Jag har oxå blivit "mobbad" och bort prioriterad under min skolgång. Det var först när jag bytte stad och kompisar som jag verkligen fattade att en riktig kompis finns där i vått och torrt utan att man behöver kämpa för att bli accepterad. Jag berättade inte något för mina föräldrar förrens det att min bror oxå blev mobbad och då var min barndom redan historia, jag var 18-19 år när jag verkligen förstod vad en riktig kompis var!

5 Björn Hultman:

skriven

Det är vi alla i samhället som bär ansvaret för mobbningen. Att bara titta på när någon blir utsatt är inte okej, för då är man delaktig och accepterat mobbningen. Därför är det viktigt att säga ifrån, ingripa, försvara den utsatte eller gå till vuxen. Jag föreläser om ämnet i skolor och möter många utsatta och många berättar just hur publiken är det värsta.



Det är tyvärr 50 st utsatta varje år som väljer att avsluta livet, för att de inte pallar trycket mer. Det är inte okej och varje människa i samhället har en rättighet att må bra och trivas i sitt liv.

2 Amanda

skriven

Vilken jullåt tycker du mest om?

4 Anonym

skriven

Hej!

Hur nivån i MIUN är det lätt eller svårt?