Kvalitativ metod

Allmänt
Var en kort dag idag i skolan, började kl.8.30 och slutade kl.12. Vi hade kvalitativ metod föreläsning idag också och nu känns det som att det är så mycket att kunna. Man vet inte riktigt vad det är man ska kunna till tentan. Hon rabblar ju en massa saker och många står som frågetecken och fattar inget. Såklart att jag fattar något av det hon har tagit upp de senaste dagarna men frågan är bara VAD vi ska riktigt kunna av det hon pratar. Så imorgon har vi sista föreläsningen om kvalitativ metod efter det gäller det att plugga hela helgen och försöka förstå allting.

Igår blev det aldrig nå träning eftersom jag och Malin gick runt i stan och jag handlade lite grejer så som block, almanacka o.s.v. Därefter gick vi till Dianas arbetsplats för att sedan gå träna när hon slutar. Men hon var sjukt trött och lika så jag, så vi fick Malin att skippa träningen. Istället gick vi och åt på Kebab City haha. Men senare på kvällen hade de en sån ångest över att de åt kebab och inte tränade så bestämde vi oss med att ta en lång promenad. Blev en och halv timmes promenad. Sedan avslutades kvällen med Snacks framför Big Brother!

Kan ju visa er vad jag köpte igår, då ni tycker om bilder.


Hudsalva, tandborste och 2 block

Sedan köpte jag en almanacka som det var 50% rea på, så ordinarie priset var 99 men jag fick det för ca 50kr.


Du kan tydligen göra en egen framsida, coolt ju!

Ikväll eller snart blir det träning med Malin och Diana. Jag ska köra biceps och triceps medan de kör nog något annat. Senare ikväll blir det plugg, renskriva anteckningarna. Sen avslutas kvällen framför Big Brother!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

Hahaha! Du behöver ju inte överdriva.. sån ångest hade vi väl inte.. det var ju du som var hysterisk på den där promenaden! Och snacks.. det låter som vi svullade chips. Det var grönsaker och dip! Ses snart plutten! ;p Då blir det hårda tag på gymmet!

3 FERHAT - Studerar till sjuksköterska:

skriven

Sluta ljug Malin! Ni hade visst ångest och ville gå på en promenad pga att vi hade ätit kebab och skippade träningen :P

2 SSK

skriven

Kvalitativ metod är en av det tråkigaste på hela utbildningen.

4 Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

skriven

Jag håller på med kvalitativ innehållsanalys nu med induktiv ansats på min D-uppsats. Gäsp! ;)