Var dig själv!

Allmänt
Alla vi människor är olika, finns inte nån i världen som är lik någon annan. Men ändå finns det människor som aldrig kan ta den andra så som den är utan ska alltid försöka få den att tänka på att bli som andra. Och det händer dagligen vilket jag tycker är dålig. Vi människor födds annorlunda och lever annorlunda vilket jag tycker man bör acceptera.

Det här leder till att man inte blir nöjd över sig själv och istället vill bli och leva som andra. Men det är inte det som är tanken med livet, vi ska kunna leva och bo så som vi vill och inte efter vad andra tycker och känner. För många är detta svårt och det tycker jag är jobbigt när nån i närheten har svårt för det. Men att människor kan aldrig tänka ett steg framåt, att de ska öppna munnen och inte tänker på vad den andra kommer tänka efter kommentaren är sjukt!
Det är tragiskt med såna människor, men en sak som är säker är att de själva är osäkra på sig själv men blir säkra genom att kommentera andras ''livsstil''.

Skrev detta för att jag kände bara för att skriva av mig efter att man fick det här på tanken igår, speciellt när det handlar om någon som betyder något för mig. Så jag säger till er alla där ute, lev bara livet och var nöjd med dig själv. Tänk på att det finns människor som inte har boende, mat och familj. Så ta och njut av livet istället och ödsla inte bort tiden i onödan!

Att drömma om den du skulle önska att du var, är att ödsla bort den du är..

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 KLOK!:

skriven

Du är begåvad Ferhat och klokt sagt, bara alla kunde tänka som dig så skulle världen ha varit annorlunda nu. You are amazing, keep up the good thoughts

3 Matilda:

skriven

Varför kan inte alla killar tänka som dig? Du verkar vara en unik kille. Kommer hädanefter följa din blogg :)

5 Anonym:

skriven

Håller med Josefin, det var en inspirerande text och bra skriver du. Skulle vilja se fler sådana texter av dig :D

2 Josefin

skriven

Denna text var grymt inspirerande. Du är duktig på att skriva, jag undrar om det är okej om jag lägger och länkar den här texten i min blogg? :)



Btw, diggar din blogg!

4 Anonym

skriven

Håller med Josefin, det var en inspirerande text och bra skriver du. Skulle vilja se fler sådana texter av dig :D