Utseendet och personligheten!

Allmänt
Hur viktigt är utseendet egentligen? Det är något jag alltid tänker på. Går du efter utseende eller personligheten? Jag älskar en person genom utseende och personligheten, men framför allt personligheten då det varar längst. Jag själv vill bli älskad utifrån min personlighet och inte utseende, då jag egentligen inte är nöjd med mitt utseende/kropp.

Alla människor här i världen har kopplex eller inte är nöjd med sina kropp. Det är samma problem här! Jag är inte så nöjd med min kropp och utseende, men jag är ändå glad att jag har en som verkligen älskar mig för den jag är, nämligen F! Men det finns människor som inte tänker så alls, utan bara går på utseende. Det tycker jag är tråkigt, det finns otroligt vackra människor med bra personligheter men ändå väljer många en snygg tjej/kille bara för att se bra ut, men inte vet hur deras personlighet är egentligen.

Varför då? Är folk rädda för att folk ska kommentera om att de har en ful flickvän/pojkvän? Men det är inte för de du ska leva för, utan för DIG och hon/han själv! Det är du som ska leva med människan, inte dina vänner? Så gå efter vad DITT hjärta vill och säger, inte vad dina vänner tycker och känner!

Håller ni med mig om det här? Är det verkligen så här eller har jag fel?


Från e24.se

Dags att göra sig iordning inför praktiken, vi hörs imorgon efter praktiken! Ha en så trevlig dag alla :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Amanda -:

skriven

Det är ju såklart insidan som räknas.

Men första intrycket av en person är ju utseendet.



Ser jag till exempel en snygg kille jag inte känner börjar man kanske och pratar med honom. Sen kanske han är väldigt elak och hård på insidan. Det förstör väldigt mycket.



Men tanken på att gå fram och prata med den fula killen är inget allternativ. Även om man kanske skulle passa ihop hur bra som helst!



Utseendet har en stor roll när man ska träffa någon. Men när man är nära vänner så är det inget annat än insidan som räknas.

3 Kariin:

skriven

Bra inlägg pojken! jag tror att dom flesta människorna går automatiskt på utseendet men ändå försöker kola personligheten. jag har lärt mig nu att utseende är inte allt fast jag tänker ändå på vad jag tar på mig för kläder om dagarna. Det finns personer som klär sig fint har dom senaste sakerna men dom är inte alltid dom bästa har jag kommit på! man ska försöka gå på personligheten.

5 FERHAT - Studerar till sjuksköterska:

skriven

2 Anna T

skriven

Jättebra inlägg!

Jag går ju helt klart efter insidan. Självklart måste jag vara attraherad av människan för annars funkar det inte, men den man blir attraherad av är ju inte alltid den man normalt skulle tycka är snygg och ibland blir man inte attraherad av någon som ser bra ut, så är iaf inte jag.



Sen finns det ju inget som är så oattraktivt som en dryg person med skitig personloghet.Kärleken väljer ju liksom själv.

4 Annelie

skriven

Klart att det är insidan som räknas, men trots det så får man ett första intryck genom utseende vare sig man vill eller inte. Har man som jag levt ihop med samma människa i över 10 år så vet man att utsidan förändras men det på insidan består ;)

6 Christopher Dias

skriven

Hejsan Alla så här tänker jag , Jag tycker att personligheten är det viktigaste även om utseendet är det första intrycket självklart vill jag också att personen i fråga ska se någorlunda bra ut. Det är utseendet man fastnar för men det är personligheten man ska leva med. Jag ger 2 Exempel du träffar en tjej/Kille som är snygg men sen visar det sig kanske att tjejen/killen är dumma mot dig hade du velat vara tillsammans med tjejen då? 2. Du träffar en kille eller tjej som kanske inte är några supermodeller men som ändå har en fin personlighet hade nog hellre varit tillsammans med en alldaglig tjej som är snäll,omtänksam,charmig än kanske en tjej som ser bra ut men det visar sig kanske att personen kanske inte är så trevlig i slutändan i slutändan så är det trots allt insidan som räknas tycker i alla fall jag men jag vet inte det kan väl diskuteras?