Förslag?

Allmänt
En sak jag alltid velat ha är en systemkamera! Jag har inte köpt det pga att de är dyra och att jag inte haft riktigt råd under studentlivet. Men nu när jag har jobb och kommer tjäna pengar, har jag funderat på att skaffa mig en systemkamera. Grejen är att jag bara inte vet vilken sorts systemkamera man ska köpa. Jag vill ha en systemkamera som är bra vid alla tillfällen som tex när man är utomlands, fester o.s.v.

Så jag undrar om ni har förslag på vilken systemkamera jag ska köpa? :)
Kommentera!


Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Mimmi&Lina:

skriven

En riktigt bra nybörjar kamera är : NIKON D1300 <3.



Ps, Skulle vara jätte kul om du tog dig tid att ställa en fråga på våran "tvillingfrågestund" ---> http://tviillingarnas.blogg.se/2012/january/fragestund.html



Kram!

3 Anna:

skriven

Hej! Vill du vara med och tävla om ett snyggt nyckelsmycke? Klicka här -> http://annastyle.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-ett-nyckelsmycke.html#



Kram

5 liza:

skriven

det är väldigt svårt att föreslå systemkameror för andra, eftersom alla har sina egna behov och önskningar. mitt bästa råd är att inte lägga för mycket pengar på en allt för avancerad kamera för det kommer du, som nybörjare, inte ha nytta av. smarta alternativ är de grundläggande kamerorna i Canon och Nikon. T.ex. Canon EOS 350D, 400D eller 450D eller Nikon D40 eller följande versioner. Själv uppskattar jag Canon mest men det är för att jag alltid använt Canons olika kameror. Jag tror att Nikon är minst lika bra när man lär sig den sorten.



Hoppas du gör ett bra beslut, och du kan ju alltid prata med kunnig personal på fotoaffären :)

Kram

7 Erika Askebjer:

skriven

Sv; själv har jag en Canon EOS 1100D och det är en super bra nybörjar kamera. Men om du vill ha lite "komplicerare" kamera så är Nikon D1300 skit bra :)

9 Bloggläsare:

skriven

Hej, jag ska söka till sjuksköterska till hösten och undrar om jag kan komma in på 13.5 eller 14 i betygsnitt? (vill helst gå i Uppsala, Sundsvall eller Gävle, Karolinska). Tror du att jag kan komma in? Har gått ut omvårdnadsprogrammet osv( dock kan jag mer än vad betygen visar, för har liksom inte kämpat, kunde gått ut med mycket bättre betyg, men nu är det som det är. Blir jätte glad om du kunde svara på denna fråga.



Mycket bra blogg har du i allafall! :)

11 celina:

skriven

Jag säger då Nikon. Har provat en massa olika kameror men Nikon tycker jag helt klart funkar best och man lär sig den snabbt! :-) Men annars en Canon, dom är också väldigt bra!

2 Mimmi&Lina

skriven

Ój,fel länk klicka inte på den :))

4 Ronja

skriven

Tyvärr så har jag ingen själv och därför ingen större erfarenhet, men roligt att du hittade bloggen!

6 julialilje

skriven

Svar: Hejhej! :)

Jag tycker antingen Nikon D1300 eller Canon EOS 350D. Kul att du tittade in på min blogg, gör gärna det fler gånger. Kram! :)

8 A

skriven

Skulle rekommendera någon Canon-modell i alla fall, inte Nikon :)

10 Alice Olsson :)

skriven

Hejhejheej, såg din kommentar på min blogg. Använder absolut inte systemkameror, men när jag är i affärer som elgiganten och mediamarkt så prövar jag alltid, hur dom är, hur bilderna blir osv!

När jag var på mediamarkt häromdagen så hittade jag en liten (anserjag!!) smidig, lättanvänd systemkamera. Bilderna blev helt fantastiska, önskar jag kunde visa dig! :/ Men det blev som en sorts favoritkamera då, jag tycker dom andra bilderna från andra kameror blev sååå mycket sämre. Det var en Sony Alpha NEX-5N systemkamera.

Visst är den helt sjukt dyr, tycker jag, och jag kommer nog aldrig kunna köpa den eftersom jag precis förlorat mitt halvabarnbidrag nu i 2 år. (hihihi)

Länkar den!

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/NEX5N1855SIL/sony-alpha-nex-5n-systemkamera-18-55mm-objektiv-si



Fin blogg förresten!! Kramis

12 Jennifer & Emil

skriven

Hej, tänkte svara på din fråga!



NikonD3100

Är en bra nybörjarkamera! Den är liten och smidig, har full HD-filmning och 14,2 megapixlar.



Nikon D7000

Är om du vill byta upp dig, denna har också full HD-filmning och 16 megapixlar. Den kan ta upp till 6 bilder per sekund. Den är bäst i sin klass vilket gör att den väger lite mer.



Canon EOS 5D Mark II

Om du är proffs, den har 21,1 megapixlar, full HD-filmning och tar tre bilder per sekund med utmärkt kvalité.



Hoppas det var till hjälp!