Ryktet stämmer!

Allmänt
God morgon! Sitter hemma och tittar ut i det fina vädret, får lite ångest kan jag säga. För jag ska om en timme iväg och jobba medan det är så fint där ute! Men livet är inte alltid härlig. Är efter dagens kvällspass 3 dagars ledig så då kan jag vara ute hur mycket som helst, bara det är lika fint ute.

Det har gått lite rykten på jobbet om att jag har sagt upp mig. Jag kan meddela er läsare (och ni kollegor som läser min blogg) att ryktet stämmer. Jag sa upp mig från Huddinge akuten och väljer att gå vidare för nya erfarenheter men ocskå bättre lön. Får behålla min fasttjänst som jag har i Huddinge, så det känns bra. Jobbigaste blir nu resan till jobbet. Från att resan till jobbet varit 10-15 min kommer det från och med 1 juli bli ca 1 timmes resa till nya jobbet....kommunalt!

Jag ska börja på Danderyds akutmottagning. Ser verkligen framemot det då jag har hört en massa om hur Danderyd akuten är. Får väl se om jag tycker likadant. Så som sagt, ska bli intressant och roligt hoppas jag!
 
FerhatRobin @ Instagram
 
Näsan mår idag bra, det är verkligen stor skillnad. Kan nu andas genom näsan utan några problem och det är skönt. Har inte kunnat göra det på flera år utan har då andats genom munnen. Sen berättade jag ju att de filade ner näsbenet, som växte utåt från förra operationen, och den ser bättre ut idag. Här har ni en bild på hur det såg ut först o sen efter operationen. Är nöjd!
 

FerhatRobin @ Instagram
 
Det var väl allt, nu ska jag äta frukost och sedan fara mot jobbet. Vi hörs snart igen! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Ssk Mia:

skriven

Får jag fråga varför du sa upp dig från Huddingeakuten? Var det bara lönen? För akutmottagningarna inom SLL är nog rätt snarlika. Hur upplever du utvecklingen inom akutkliniken? Jobbar på akutkliniken själv (MAVA). Bra gjort att du söker nya utmaningar och höjer lönen. Även att du jobbar på VC, skitbra erfarenhet jämte akuten. Lycka till med nya jobbet!

2 Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

skriven

Lycka till med det nya jobbet!