Love my life!

Allmänt
Dagarna går framåt och åt rätt håll! Det har hänt mycket senaste tiden och då pratar jag om positiva saker i mitt liv vilket jag är så sjukt stolt och glad över!

Vet inte vart jag ska börja men jobbet rullar på som vanligt. Är fortfarande kvar på Södertäljes akutmottagning och trivs som fisken i vattnet, jag menar verkligen det! Tråkigt nog så fick vi personalen veta att får verksamhetschef ska sluta och gå vidare till ett annat akutmottagning inne i stan! Det är sjukt tråkigt men det gäller inte att ge upp för det, man får helt enkelt kämpa på.
Jag har kanske berättat tidigare men jag har lyckats under mina 6 månader på akuten bli ledningssjuksköterska och larmsjuksköterska. Inte nog med det är jag även miljöombud och fick häromdan toppen betyg på miljörevisionen! Så allt rullar på som ni ser ;)
Jag känner på mig att år 2014 kommer bli ett riktigt bra år för mig! Redan nu vet jag vad som väntar på mig i det nya året. Bl.a har jag fått en vikariat tjänst på en gymnasieskola i Södertälje och ska redan i början av januari månaden hålla 2 veckors lektion för åk 1 och 2 inom akutsjukvård, medicin och vård. Ser verkligen framemot det och ska bli sjukt kul.
Fick även ett erbjudande om att hålla i en akutsjukvårdskurs under vårterminen för erfarna undersköterskor men än har jag inte svarat på det om jag kan eller inte för det är nämligen något annat som sätter stopp..
 
Häromdan fick jag äntligen mitt NORSKA sjuksköterskelegitimation! Jag var så seg med att skicka in all papper och så, men hela processen tog iaf bara 3 veckor. Så nu är även planen att åka till Norge och jobba några månader för att tjäna ihop pengar! Som ni ser är det mycket som är på gång i mitt liv, det gillar jag! :) 
Annars har jag väl inget mer att säga eller finns säkert mer men kan tyvärr inte dela med mig allt på bloggen. Lite privatliv vill jag förstås ha! Ja, har ni frågor om saker och ting kan ni ju alltid kommentera det så svarar jag eller så kan ni maila mig på [email protected], Kik: Cordibus eller Instagram: FerhatRobin så det är bara att följa. Vi hörs väl innan nyår...hoppas jag iaf! Ha det gött till dess :) 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Spl:

skriven

Tre veckor? Det var lång tid det. För mig tog det tre dagar...

Svar: Omöjligt att det tog tre dagar för dig, om du bor i Sverige! Tar ju minst en dag innan papper och sånt hamnar i Norge och sen tar det några dagar innan de går igenom allt. Har några vänner som har sökt och det har tagit mer än 5 veckor för de!
Välkommen till Ferhat´s blogg!

3 -:

skriven

d e ferhat den rosin den dukti pujken den duktrun du hjelper de schuka do er dukteg!

2 Linnéa W

skriven

Så kul att jag kom in på din blogg. Jobbar själv inom akutsjukvården, på Kullbergska i Katrineholm. Mycket mindre sjukhus, men riktigt kul.
Kul att följa dina framgångar, eftersom jag själv satsar på att läsa till syrra sen ambulanssjuksköterska ! :)
Bra blogg (y)