Sommar

Allmänt
Helt sjukt att det var 21 dagar sedan jag skrev ett inlägg, nästan en månad! Kommer ihåg när jag i början av bloggandet bloggade ca 5-6 inlägg PER DAG. Kan ni fatta? Men då hade man nog mycket mer fritid än vad man har idag. Det är i alla fall kul att många fortfarande är inne på bloggen dagligen och hoppas på att jag har skrivit något. Nu när det är mycket som händer så hinner jag inte sitta vid datorn mycket, men ska försöka blogga så gott jag kan.
 
Jag har nu gått två veckor på min nya arbetsplats, Södertälje akuten. Trivs bra på Södertälje sjukhus men saknar ibland Huddinge, det är nog vanligt så här i början. Inskolningsdagarna är slut och jag är inskolad på alla kliniker vilket känns skönt. Gäller att bara bli duktig inom kirurgdisken sen ska jag satsa på att bli larmsköterska!
Annars har det inte hänt så mycket i jobb fronten. Var länge sedan jag jobbade på Fittja vårdcentral men tyvärr orkar jag inte jobba extra då jag vill passa på att ha en fritid, njuta av sommaren och umgås med vänner.
Nya jobbskylten!

Vad har annars hänt i mitt liv? Inte så mycket eller mycket har kanske hänt och händer men livet rullar på som det ska vilket jag är glad över! Det är mycket som är på gång och samtidigt mycket som jag planerar. Bl.a att jag håller på och letar efter lägenhet att köpa. Så jag hoppas på snart kunna flytta men samtidigt ska jag inte stressa. Vill flytta nära stan typ Midsommarkransen, Fruängen, Solna, Liljeholmen eller Västberga. Bara att hålla tummarna att det snart sker!!

Har iofs varit i Göteborg och utforskat staden och har även varit på Liseberg, två dagar! Det är faktiskt första gången jag är i Göteborg samt Liseberg vilket var sjukt roligt. Har planer om att åka ner till Göteborg igen men får se när jag har tid för det. Ni som inte har varit i Göteborg och Liseberg, så tycker jag att ni ska göra det!!

För er som inte följer mig på Instagram, här får ni några bilder som jag har lagt upp senaste tiden. Btw heter FerhatRobin på Instagram!



  
 
AlkoholFRITT Mojito! sjukt gott!!

Imorgon väntar ett pass på jobbet och även tisdag och sedan är man äntligen ledig igen några dagar. Känns skönt och är riktigt nöjd med mitt schema!! Så jag önskar er en fortsatt trevlig sommar och hoppas ni har det gött. Sköt om er så ses vi väl snart igen! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Emmy :

skriven

Hej, tack för en toppen blogg. Är själv sjuksköterskeelev och skriver till dig för behöver lite tips. Jag ska börja andra terminen i höst och längtar för det känns som om jag hittat rätt utbildning. Tidigare har jag extra jobbat som vårdbiträde. Iallafall jag undrar hur kan jag som sjuksköterskeelev få in foten på någon avdelning på sjukhusen. Jag har tidigare arbetat som vårdbiträde och har visslingen inte den medicinska kunskapen men jag är lätt lärd. Kan du inte göra ett inlägg om hur man kanske kan få en fot in, vilka avdelningar som är lite "lättare" att komma till eller där de skulle acceptera sjuksköterskor elever, svårt att kanske svara på men tänkte jag skriver iallafall :) ha en fortsatt trevlig måndag :)

2 Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

skriven

Vad är det bästa med att jobba på akuten enligt dig? :) Kan du tänka dig att jobba med något annat?