Kirurginskolning

Allmänt
God kväll! Glömde nästan bort att jag har en blogg, nej då. Har som vanligt bara inte haft tid att blogga. Hänt en del sen sist. Har precis fått min första inskolningsdag på kirurgen, vilket var idag. Inskolningen skulle egentligen börja i måndags men blev uppskjuten pga för många inskolningar de dagarna. Så mina 5 dagar inskolningar, som jag skulle ha, blir slutligen till 3 dagar! Inte första gången några dagar av mina inskolning blir inställda, men det finns anledningar till det och det förstår jag!

Att gå från neurologi och medicin till kirurgen är ganska stor skillnad. Det handlar om en hel del organ. På neurologen var det ju bara hjärnan, medicin var ju nästan bara hjärta. Så nu kommer man till en klinik där det handlar om tarmar, gallblåsa, urinblåsa, bajs, lever m.m. Men intressant är det förstås. Fick gå runt med Nettan, som är klinikansvarig på kirurgen, och hon är så j*vla grym och duktig. Hoppas jag också blir en dag lika duktig som henne. Hon förklarar på ett så bra sätt. Önskade att jag hade henne imon också men då har jag en annan, men ska senare ha sårvårds föreläsning med henne så det är bra :)

Annars rullar livet på. Har återhämtat mig helt från influensan som jag hade för nån vecka sedan. Usch, vill inte uppleva det igen! Sen har man jobbat som vanligt, men inte tagit några extra pass på ett tag. Kanske dags att ta lite extra pass så det kommer lite extra cash i plånboken ;)

Nej, nu kan jag inte skriva mer. Måste gå faktiskt lägga mig, men vi hörs nog någon gång nästa vecka. För då ska jag berätta en grej, missa inte det!!! :)

God natt!

Kommentera inlägget här: