Wooow!

Allmänt
Nej, nu är det f*n i mig dags att skriva ett inlägg...tycker inte ni det? Precis, håller med! Sist jag bloggade var för snart en månad sedan och sedan dess har det väl hänt en massa saker i mitt liv. Förvänta er att detta blir ett långt inlägg!

Jag jobbar fortfarande kvar på akutmottagningen i Södertälje och det funkar utmärkt. Känner att jag har utvecklats otroligt mycket där på så kort tid vilket är bra. Har även fått "Larmsjuksköterska" rollen och det är roligt.
Personalen är roliga och jag stortrivs med de, hoppas de tycker att jag är lika rolig....det återstår att se!
Förra veckan tog jag på mig ett uppdrag för akutmottagningen, nämligen att vara miljöombud för akuten. Kände att jag behöver lite utmaning och något nytt inom jobbet och tackade ja för uppdraget när jag fick förfrågan. Jag ska se till att akuten blir lite mer miljövänligt! ;)
 

Tyvärr ser man ut så här grönt nu efter att jag blev miljöombud! ;)
Instagram: FerhatRobin
 
Tror att många av er, som följt mig ganska länge nu, minns att jag tidigare har varit på min gamla gymnasieskola, Tullinge gymnasium, och föreläst min föreläsning "Min väg mot drömyrket"?
I måndags var jag på Torekällgymnasiet och föreläste för omvårdnadsklass åk 1. Det gick jättebra och man såg hur alla var nyfikna och lyssnade. För er som inte vet vad min föreläsning handlar om så kan jag bara berätta kort att det handlar om min väg mot drömyrket. Berättar då helt enkelt om mitt liv, högstadietiden med dåliga betyg och hur allt förändrades under gymnasietiden och sedan på universtietet. Hoppas verkligen på att de blev inspirerade av min föreläsning.
Får se om det blir flera gymnasieskolor här framöver, man ska aldrig ge upp!

Startsidan på min powerpoint presentation av min föreläsning!
 
Nu till lite viktigare grej! Ni har väl hört talas om SMS livräddare? Ni som har hört om det, jag hoppas att ni har registrerat era mobilnummer hos de...och ni som inte vet, det är en tjänst som just nu finns i Stockholm och börjar sakta men säkert utvecklas vidare till andra städer. Det är när det inkommer ett nödsamtal till 112 om misstanke om ett hjärtstopp så aktiverar larmoperatören ett positioneringssystem och då skickas ett sms ut till de som är registrerade i tjänsten och i närheten av hjärtstoppet. Detta för att påbörja en tidig HLR innan räddningspersonalen kommer. Enda kravet för att registrera sig på tjänsten är att man kan HLR (hjärt- och lungräddning).
Jag tar upp detta nu för att jag har själv varit registrerad för denna tjänst i snart 2 år och fick mitt första SMS för exakt två månader sedan. När jag kom på plats var jag den enda som var HLR kunnig, de som var där var bara förbipasserande och la patienten på sidan. Men som tur var det inget hjärtstopp!
Så ni som kan HLR, se till att vara registrerade och rädda liv! Mer info hittar ni på www.smslivraddare.se.
 
 
Oktobermånaden kommer nog bli en rolig månad, för nästa vecka blir det 112-kryssning och sedan Södertälje sjukhus fest och veckan därpå åker jag upp till Östersund, för första gången, och vara där över helgen. Ser verkligen framemot allt detta! :)

Nej, nu kommer jag snart få trycksår på fingrarna. Dags att avsluta detta inlägg så jag kan sova eftersom jag ska jobba imon bitti. Hoppas ni alla ligger och sover gott just nu, men vi hörs väl snart igen! Får försöka få in nå mer inlägg snart, annars blir det nog slutet av oktober månaden när jag kommer ha tid för att blogga. MEN ni hittar mig annars på Instagram, där håller jag lite mer uppdaterad, heter FerhatRobin :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Tim:

skriven

Jag har vart med dig sen starten, när du bara pluggade... Var många år sen och sett dina drömmar bli nådda det har varit otroligt häftigt.. Hoppas du fortsätter!

En läsare som vart med dig sen starten.