Första inskolningsveckan..

Allmänt
I veckan hade jag min första inskolningsvecka på ambulansen som gick ganska bra tycker jag. Första dagen, tisdags, fick jag köra ambulansen och åka med där i bak för att se på ett ungefär hur de jobbar.
 I onsdags satt jag endast där bak och vårdade alla patienter vi hade. Då hade vi bl.a MC olycka som jag fick helt själv ta hand om, var förstås nervös men det gick sjukt bra och fick riktig bra feedback av min handledare och akutläkaren. Så jag var stolt över mig själv efter det larmet!
 I fredags blev det då att köra ambulansen när vi inte hade någon patient och sedan satt jag där bak och vårdade när vi väl hade patienter. Hade totalt 3 st prio 1 larm, bl.a barnlarm, och det gick bra på samtliga! 
 
Sedan har jag varit ledig hela helgen och ska jag vara helt ärligt så har det varit sjukt tråkigt. Bara längtat till att få gå till jobbet och fortsätta jobba och lära mig så mycket som möjligt.
 

FerhatRobin @ Instagram
 
Imorgon blir det dagpass, 6.45-16.45, och jag längtar redan! Jag minns när jag var på ambulanspraktiken (3veckor), 2007 på gymnasiet, och då kallades måndagar för medicindagen vilket menades att det är mycket jobb den dagen! Så vi får se om den "trenden" fortfarande finns idag.
Sen jobbar jag tisdag och torsdag och därefter är jag ledig i 6 dagar, kan ni fatta! Älskar mitt schema ska ni veta! Har då planerat att åka till Turkiet i några dagar beroende vad biljettpriserna landar på.
 
Det har varit så fint väder de senaste dagarna, idag var det extra varmt att jag åkte iväg till Hågelbyparken med två närmaste vänner från gymnasiet. Blev fika på gräsmattan, lek med Saras son och massa skratt. Jag och Maher, Saras son, hade det ganska roligt ihop och här ser ni bild på oss två påväg till parken.
 
FerhatRobin @ Instagram
 
Nu ska jag duscha och sova. Hoppas ni får en bra start på veckan och ta hand om varandra och ta INGET för givet! God natt!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Saknad

3 Anonym:

skriven

Hej jag har precis börjat läsa din blogg och jag undrar väldigt mycket om din karriär och utbildningsväg. Jag vill själv bli sjuksköterska men det låter lite tråkigt då jag vill ha mer äventyr som en läkare ungefär. Är du sjuksköterska? Vad för arbetsuppgifter har du? Vad får du göra och inte göra? Vilken avdelning är mest smpännande och behövde du gå på utbildning för att undervisa gymnasielever? Skulle bli väldigt glad ifall du berättade :)

2 Anonym

skriven

Hej jag har precis börjat läsa din blogg och jag undrar väldigt mycket om din karriär och utbildningsväg. Jag vill själv bli sjuksköterska men det låter lite tråkigt då jag vill ha mer äventyr som en läkare ungefär. Är du sjuksköterska? Vad för arbetsuppgifter har du? Vad får du göra och inte göra? Vilken avdelning är mest smpännande och behövde du gå på utbildning för att undervisa gymnasielever? Skulle bli väldigt glad ifall du berättade :)

4 Em.

skriven

Hej! Vad för slags körkort behöver man för att få köra en ambulans? Hör hört från vissa att det behövs C-kort och från andra att det beror på hur stor/tung ambulansen är? Kan man köra med ett "vanligt" B-kort också? :) Medan jag ändå är igång kan jag också berömma din blogg, den är superduper bra! :)