Jag är DIN favoritgrannen!

Allmänt
Like always, jag säger att jag ska blogga inom några dagar så sker det aldrig. Men tyvärr är det pga jobb och annat som jag inte hinner med att blogga. Sitter som sagt inte lika mycket framför datorn som jag gjorde en gång i tiden. Men en sak ska ni veta och det är att jag har INTE slutat blogga utan jag bloggar bara när jag har tid och läge för det. Ibland kan det bli 1-2 inlägg per månad och ibland kan det hända att jag skriver 2 inlägg per vecka. Allt beror på hur jag har det i mitt liv och på jobbet :)
 
Vi är i december månad och julen och nyåren närmar sig med storm. Det är sinnessjukt hur tiden rinner bara iväg, om 3 veckor är vi inne på det nya året 2015! År 2014 har för min del varit ett år med både framgång men också motgångar. Får nog göra ett inlägg om år 2014 och berätta lite mer, men ni har säkert märkt hur det har gått för mig och nästa år lär det hända mycket mer.
 
Minns ni att jag pratade om att jag har skaffat mig en PT, personlig tränare, och skulle börja träna hårt igen?? Imorgon är den perioden slut och det har gått riktigt bra för min del. Är mycket piggare på dagarna och äter mycket bättre och regelbundet att man ser effekt på kroppen. Jag kommer nu fortsätta lite åt gången till sommaren och förhoppningsvis är jag då i den formen jag har alltid vara i.
 
Ni minns väl att jag även berättade att ni kommer innan jul hitta mig på Hem & Hyras tidning?? Den tidningen kom ut för en vecka sedan och jag är rätt nöjd med både artikeln och bilderna! Tycker att de kunde ha använt lite bättre men jag är nöjd med de bilderna de har hittills valt haha.
Ni som inte har fått tidningen, för att ni kanske inte är medlem i hyregästföreningen, hittar artikeln på deras hemsida. Klicka HÄR för att komma direkt till artikeln!
 



Ni som har följt min blogg sedan starten vet att detta inte är första gången jag är med i media. Jag har tidigare varit med i Dagens nyheter två gånger, radio i både Stockholm (P3, P4, NRJ) och Sundsvall (P4), Aftonbladet TV, broschyr för Tullinge gymnasium två gånger, Dagens Medicin angående Harlem Shake videon (Sök Harlem Shake Huddinge akuten) och Hem & Hyra. Snart lär ni se mig i TV också, kanske i TV4, TV3 eller varför inte Efterlyst (haha). Ja, vi får se vart jag hamnar men en sak är säker och att jag kommer inte lägga ner den här "karriär"-delen ;)

 
Nästa fredag lämnar jag detta kalla land och flyger till lika kall land nämligen England och ska till London. Jag har aldrig varit i England tidigare och det ska därför bli jättekul att åka dit, särskilt nu veckan innan jul. Det kommer säkert vara jättemysig och riktig fin julstämning där. Jag åker på fredag och kommer tillbaka på måndag.
 
Ambulansjobbet ryllar på som vanligt och jag försöker rädda liv på så många människor jag kan och hinner under mina timmar i tjänst och inte i tjänst. Igår flyttat vi vår station från en bilverkstad i Sätra till brandstationen i Lindvreten. Det känns jättekul att ha en fräschare och finare lokal att spendera sin tid då man inte sitter i ambulansbilen. Ett stort plus med brandstationen är att vi har GYM så då kan man bara träna på plats direkt efter passet än att hålla på åka över till andra sidan jorden för att träna.
Inte nog med det är det ännu närmare hem också, kommer i alla fall vara det i ett år till för sen flyttar jag in i min nya lägenheten. Mer om lägenheten får jag berätta när det närmar sig. För er som har missat den informationen så har jag köpt en nyproduktion lägenhet på Liljeholmskajen.
 
Det var väl det, jag ska nu laga mat och sedan sova en stund innan jag rör mig mot jobbet för att jobba natt hela helgen. Jag hoppas ni får en bättre natt än vad jag kommer ha och ta hand om er! Här får ni några bilder tagna från min Instagram som ni kan följa. Heter FerhatRobin på instagram, ses där eller så ses vi om ett tag här på bloggen :)
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här: