Norrsken

Allmänt
God dag bloggen! Haft fullt upp här i Tromsö efter senaste inlägget och jag har det bra här kan jag säga.

Idag är jag ledig och igår var det min sista inskolningsdag på akutmottagningen. Det känns ganska bra då allt är som hemma, RETTS, apparaterna, sjukdomar m.m men däremot inte rutinerna och det kommer ju med tiden. Så igår jobbade jag i stort sett helt själv och det var ju inga problem. Jag hann ha två patienter, båda hjärtpatienter, vilket som vanligt var ganska svår sjuka. Därav ena skickades upp till angio och även gjorde PCI! 
På tal om angio, så var jag med om det häromdan och det var sjukt coolt. Den patienten hade inga förträngningar i kärlen så det blev inget på plats.
 
Livet här i Tromsö rullar på och jag trivs ganska bra här. Det är helt sjukt att det har redan gått 9 dagar sedan jag kom hit. Man har hunnit träffa på några svenskar här som man blivit vän med och trevliga människor är det.
Inte nog med det så fick jag ett samtal i förrgår från en släkting, Abo, som bott här i Norge sedan många år tillbaka, och berättade att han har flyttat till Tromsö veckan innan mig och ska öppna en restaurang nästa vecka. Så då åkte jag och träffade honom och hans vän. Vi åkte runt i Tromsö och jag fick se mer av staden, sjukt fint det är här!!
Sedan dess har jag umgått mycket men min släkting och haft det roligt, det är nog mycket av det och min vän från Uppsala som gör att jag har det bra och trivs här :)
 

Fin natur!


På väg hem från sjukhuset!


Utsikten från min släktings balkong
 
Släktingens nya restaurang, Mas Sha Allah!
 
I lördags fick jag för första gången i mitt liv uppleva NORRSKEN! Man såg det inte så tydligt men att bara få se lite av det var ju coolt. Har sedan dess alltid tittat upp mot himlen på kvällarna för att se om det visar sig igen men icke, hoppas på att få kunna se en riktig stor och tydlig norrsken...det skulle vara grymt! Tog några bilder på norrskenet och då såg man det bättre.
 
 

Btw, ser ni karlavagnen (stjärntecken) i bakgrunden? ;)
 
Idag har jag planerat att åka in till en stor köpcentrum, Jekta storsenter, och se vad som finns där. Hört att de har bra med REA så det kanske blir att shoppa lite trots allt. Sen blir det väl en lugn kväll då det väntar jobb imon UTAN någon handledare men jag ska fixa det här galant! 
 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag så hörs vi snart igen, ciaoo!
 
Missa inte att följa mig på Instagram, FerhatRobin, för där lägger jag ganska ofta upp bilder.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Wow! Jag skulle också vilja se norrsken! Skönt att du har din släktning där, samt din vän! men du är så otrolig charmig så du får nog massor av vänner snart!

2 Mello

skriven

Har du en kusin som var med i melodifestivalen ikväll tillsammans med artisten Oscar Zia?? :) Ni är jättelika!