Övertid

Allmänt
Har nu i flera dagar alltid tänkt att blogga efter jobbet men tyvärr har det aldrig skett pga att jag har jobbat över och fått en massa extra pass. Så när jag är väl hemma ligger jag då i sängen och sover.
 
Förra veckan var en ganska tuff och lååång vecka då vi hade många sjuka patienter som fick ligga nere hos oss för bl.a pga platsbrist. Det gjorde att jag fick jobba över i stort sett alla dagar i veckan. Skulle varit ledig hela helgen men icke sa nicke, blev jobb hela helgen vilket jag på ett sätt är glad över då jag är här i stort sett för att bara jobba. Endast förra veckan jobbade jag över 20 timmar övertid.
Så idag var jag inne på min 13:e pass i RAD och det har funkat utmärkt. På fredag ska jag vara ledig om jag nu inte tar något extra pass, men sen så gör det inget om jag gör det för på söndag åker jag ju till Stockholm och blir där i 2 veckor.
 
Har kanske inte berättat men jag blev inskolad på barnavdelning förra veckan och imorgon ska jag till infektion för att ta några extra pass där också. Kommer nog bli mycket jobb när jag är tillbaka i Norge efter två veckor i Stockholm. Pengar är inte allt, brukar jag säga men just nu är pengarna viktig och därför valde jag att åka hit. Livet leker men snart kommer det leka ännu mer, just wait and see! 
 
Hjärnan ger snart upp och det kommer resultera att jag somnar vid datorn. Dags för mig att säga god natt, imorgon väntar ytterliggare ett kvällspass. Hoppas ni får en bra dag imorgon, god natt!
 
 P.s Fick en fråga om jag kunde visa hur akutrummet ser ut här i Tromsö och ja, här har du bilden D.s
 
 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Emelie:

skriven

Informativ blogg du har! :) Kul att du bloggar om hur det är att arbeta som sjuksköterska.

2 Anonym

skriven

Hej!
Jag är sugen på att åka till Tromsö att jobba några månader och då är det främst akuten som lockar. Hittade din blogg och tänkte höra mig för om du vet vem som är bra att ta kontakt med där uppe eller vilket bemanningsföretag du använde dig av?
Mvh Hanna