Tromsö, Norge!

Allmänt
God kväll säger jag från Norge! Sitter i min stora lägenheten långt upp i Norge, Tromsö, och gör inte så mycket.
 
Det har varit en låååång resa hit, det tog sammanlagt 23,5 timmar (19 timmar med tåg och 4,5 med buss) men det har däremot varit en rolig och magisk resa. Vi åkte genom många fina städer i Sverige, bla. Sundsvall, Umeå, Luleå, Jokkmokk och Kiruna. Tåget tog oss ända upp till Narvik (Norge) och det var där vi tog bussen vidare mot Tromsö. Det var väl inne i bussen vi äntligen hade internet men tyvärr funkade det sjukt dålig, man hann inte göra något förrän den försvann...den dög iaf!
 
Jag tyckte att det var mysigare och finare att åka igenom Norges städer då man bla. såg en massa berg o.s.v. Det var sjukt fint, har aldrig sett såna landskap tidigare. Tog en massa bilder som jag kommer väl någon gång under veckan dela med mig här på bloggen. 
 
 
Imorgon börjar jag kl.8 och tog ska jag ner till akutmottagning och träffa min chef. Jag vet ännu inte om jag ska jobba eller om det blir en liten kort introduktion om själva akuten, sjukhuset och sedan fixa lite papper här och där. Vi får helt enkelt se imon, ser iaf framemot det! 
Norska språket är något jag har och är fortfarande nervös över, är rädd att det ska komma en situation där varken jag eller norska kvinnan/mannen förstår varandra. Jag hoppas verkligen inte då jag hittills inte har upplevt det här. Jag har märkt att det är lättare för de att förstå oss än vi förstår de, men kommer nog vara så första veckan och sedan kommer man in i det :)
 
Jag kommer försöka blogga så ofta jag kan, förhoppningsvis en gång om dagen om jag har förstås något särskilt att berätta. Annars tar jag ju det såklart dagen efter. Men ni kan alltid följa mig på Instagram (FerhatRobin), för er som inte har appen kan ni se från datorn och då går ni in på http://instagram.com/FerhatRobin
 
Nu tänkte jag packa upp och sedan försöka sova för jag ska upp tidigt imon. Vi hörs förhoppningsvis imon, god natt! :)

Kommentera inlägget här: