Lägenhet, jobb och livet!

Allmänt
God morgon! Hur står det till med er och har ni en bra sommar? Jag har hittills haft en bra start på sommaren trots att det inte varit så bra väder. Känns som att sommaren är snart över då vi går in på juli månad redan nästa vecka, tiden går för fort!! Men det är bara att passa på att njuta dag efter dag, för man kan väl ha roligt ändå trots dåligt väder? Det har jag iaf!
 
Promenad runt Flaten för nån vecka sen!
 
 
Dagarna på ambulansen rullar på och jag trivs bara mer och mer för varje dag som går. Det är vältjänt att det ofta kan ske att vi hämtar patienter som egentligen inte behöver en ambulans utan skulle kunna istället ta en taxi. Men finns inte så mycket att göra åt det utan det är bara lasta och köra in de. Jag önskar att folk borde vara mer insatta på vad ambulans är till egentligen men det lär ta tid med det. Så förutom det har jag haft många intressanta fall som gjort att jag vill fortsätta jobba på akuten.
Jag har hittills tagit timanställning på Södertälje akuten, men inte hunnit jobba där än, och ska nu även ta på Huddinge akuten tänkte jag. Anledningen är ju dels för att jag vill inte tappa "akut erfarenheten" men också för att tjäna ihop mer pengar då jag ska snart köpa lägenhet.
 
 
 
 
 
På tal om lägenhet så är de sjukt dyra idag. Oavsett område så är det dyrt, särskilt i de områden jag vill bo i. Jag kollar på lägenhet runt Midsommarkransen, Liljeholmen, Hammarbyhöjden/sjöstad, Årsta, Hägersten och Fruängen. Så snart hoppas jag på kunna ha en lägenhet men som sagt, måste först hitta den lägenheten jag vill ha. Är en ganska kräsen kille när det gäller lägenhet!
 
Den här lägenheten i Liljeholmskajen skulle jag ju aldrig tacka nej till! 2:a för 4,1 milj.
 
Annars rullar livet på som det ska och jag har verkligen inget att klaga på eller joo, kanske något litet men annars är det perfekt! Hoppas allting är bra med er och att det även går bra för er vad gäller jobb eller skola. Se till att kämpa och aldrig ge upp, allt handlar om att ha tålamod!
 
Sen har man äntligen skaffat sig en ny mobil och mobilklocka. Ganska bra klocka att använda när man är på jobbet. Kan nämligen svara eller avvisa ett samtal med hjälp av klockan samt läsa sms.
 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Amb:

skriven

Du vet att ni har rätt att neka att ta med patienten om det inte finns behov? Eller missade de att informera om det under minikursen?!

3 DB:

skriven

Hej Ferhat! Det var min kommentar du hade svarat på innan när jag skrev vilken stor inspirationskälla du är, under den tiden hängde jag på en skör tråd då jag inte hade klarat anatomin och det numera är tröskelkrav för att gå vidare till termin 3 jag tänkte bara uppdatera dig om att jag äntligen klarade kursen på 3 försöket, äntligen! Som jag har slitit för att klara av den och alltid snubblat vid mållinjen och nu kan jag lämna de bakom mig och fortsätta utbildningen som planerat efter sommaren igen. Hoppas du får en trevlig sommar! Sköt om dig.

2 DB

skriven

Hej Ferhat! Det var min kommentar du hade svarat på innan när jag skrev vilken stor inspirationskälla du är, under den tiden hängde jag på en skör tråd då jag inte hade klarat anatomin och det numera är tröskelkrav för att gå vidare till termin 3 jag tänkte bara uppdatera dig om att jag äntligen klarade kursen på 3 försöket, äntligen! Som jag har slitit för att klara av den och alltid snubblat vid mållinjen och nu kan jag lämna de bakom mig och fortsätta utbildningen som planerat efter sommaren igen. Hoppas du får en trevlig sommar! Sköt om dig.

4 DB

skriven

Hej Ferhat! Det var min kommentar du hade svarat på innan när jag skrev vilken stor inspirationskälla du är, under den tiden hängde jag på en skör tråd då jag inte hade klarat anatomin och det numera är tröskelkrav för att gå vidare till termin 3 jag tänkte bara uppdatera dig om att jag äntligen klarade kursen på 3 försöket, äntligen! Som jag har slitit för att klara av den och alltid snubblat vid mållinjen och nu kan jag lämna de bakom mig och fortsätta utbildningen som planerat efter sommaren igen. Hoppas du får en trevlig sommar! Sköt om dig.