19:e passet!

Allmänt
God morgon! Ær på jobbet så det blir inga riktiga svenska bokstæver hær!
 
Ær inne på mitt 19:e pass i rad och det ær sjukt att jag har orkat jobba nu nær jag tænker efter, det ær ju næstan tre veckor. Men samtidigt ær det ju inte lika stort fløde och jobbigt som i Sverige, det gør nog att jag orkar jobba. Men som tur ær jag ledig i 2 veckor efter detta pass. Jag blir då førstås inte kvar hær i Tromsø utan jag flyger ner till Stockholm direkt efter jobbet.
 
I Stockholm kommer jag nog inte kunna riktig slappna av heller før jag åker dit av en anledning næmligen utbildning. Ska ha två veckors utbildning som kommer sækert vara roligt och intressant! Ni blir nu sækert nyfikna på vad det ær før utbildning men tyværr kan jag inte tala om det riktigt utan ni får vænta ett tag till.
 
Ær på jobbet just nu och passar på att blogga nær jag inte har någon patient eller rættare sagt, vi har inga patienter på akuten. Hade en tidigare men den fick snabbt gå vidare till avdelningen.
Ser på liggaren att två stycken ær anmælda før att komma hit men det tar sækert nån timma innan de ær hær pga resan hit.
 
Hoppas ni har haft en bra helg och att ni mår bra. Vi hørs någon gång under veckan nær jag ær i Stockholm. Skøt om er!
 
Pga att jag ær på jobbet och bloggar på jobbdatorn så går det inte lægga upp bilder, dærfør blir detta inlægg bildløs!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Spl:

skriven

Snälla, slut skriv att du jobbar på AKUTEN! Akutmottakt är inte akuten! Legevakta är AKUTEN! Lär dig skillnaden!

3 Spl:

skriven

Nej, Akutmottak är inte som svenskans akutmottagning. Legevakta är svenskans akutmottagning och är "riktiga" akuten. Skilnaden är att i Norge har man ett Akutmottakt dit ambulansen och personer med remiss kommer. De andra får vända sig till akuten, dvs legevakta.

2 Ferhat Baysal

skriven

Och kan du snälla sluta tjata om vad jag skriver?? Om jag kallar det för akuten så får jag väl göra det.
För det andra, Akutt = Akut, Mottak = mottagning och tillsammans blir det akutmottagning!

Legevakt är en sorts närakut/akuten men inte det riktiga akuten.

4 Ferhat Baysal

skriven

Nej precis, akuttmottak är inte som svensk akutmottagning men det är fortfarande en akutmottagning!

Skillnaden är att Sverige tarman emot ICKE akuta patienter när det är en AKUTmottagning medan i Norge tar man ENDAST emot akuta patienter.

Vad än du säger, så kommer jag fortsätta skriva akutmottagning då det fortfarande är det! :)