Larynxmask, förlossning m.m

Allmänt
Efter att ha jobbat i 19 dagar i rad och gått sedan direkt på utbildning i 4 dagar så var äntligen min första lediga dag här. Skulle egentligen ha utbildning idag också men blev att vi fick hem lite uppgifter istället. Så jag har med andra ord varit riktigt upptagen att jag inte haft tid med något annat och inte heller med bloggen.
 
Nästa vecka är sista veckan på utbildningen och sedan far jag tillbaka till Norge för jobb i 3 veckor där. I mitt liv är det aldrig lugnt, i alla fall inte när jag har en massa mål i livet och kämpar för att nå de.
Hittills har utbildningen varit jätteroligt och intressant. Jag har bl.a lärt mig att intubera med larynxmask och lite mer om trauma. Ser verkligen framemot nästa vecka för då händer det en massa annat roligt under utbildningen.
Vill ännu inte berätta vad allt detta handlar om än men snart förstår ni nog! Kan hittills endast bjuda på dessa bilder från utbildningen ;)
 
Intubering med larynxmask
 
Förlossning och CBRN!

Annars rullar livet på som det ska och det är jag glad och tacksam för! Däremot är jag inte alls glad efter tandläkarbesöket idag. Shit vad de rånar en på pengar, helt sinnesjukt ju! Tänder är något jag har verkligen lagt mycket pengar på och det är efter alla åren jag haft problem med min näsa. Har sedan 10års åldern andats med munnen vilket gjort att munnen alltid var torr under natten och saliven inte kunnat skydda tänderna och det resulterade i hål. Så nu lider jag av de men snart kommer det ske en stor förändring i det också, bara att ta en sak i taget! I alla fall, det är sjukt dyrt med tandvård här i Sverige...tråkigt!
 
Ni som följt min blogg i flera år förstår nog att jag älskar att byta design på bloggen...haha...nu är det dags igen! Gjort snart klart en ritning på hur jag vill designen ska se ut och sedan ska en vän, Nicklas, hjälpa mig att få till det. Blir spännande ska ni se ;) Btw, vad tycker ni det ska vara för färg på den nya designen tycker du/ni? Kommentera gärna det!
 
Ikväll blir det en lugn kväll och jag tänker bara chilla framför breaking bad serien. Fastnade för den efter att jag tittade 3 asvnitt på jobbet förra helgen. Hoppas ni får en lika trevlig kväll och jag önskar er en trevlig helg! :)
 
Missa inte mitt instagram, FerhatRobin !

Kommentera inlägget här: