Livet rullar på...

Allmänt
Jag vet att jag sa häromdan att jag ska blogga men tyvärr har jag inte hunnit just pga jobbet och det privata livet. På bara 20 dagar har jag bland annat avslutat min inskolning på ambulansen, börjat jobba själv och varit på en weekend resa i Turkiet! Därför har jag inte suttit mycket vid datorn och inte haft tid för att blogga, däremot instagramar jag lite mer då det tar mindre tid och är lättare att hålla uppdaterat, följ FerhatRobin på instagram!
 
Jag har kört nu 3 pass efter min inskolning och det har gått bra. De två passen höll jag mig på min hemstation, Sätra/Hägersten, och senaste passet var natt i Nacka. Där har jag aldrig varit så det var en riktig utmaning. Som tur jobbade jag med en riktig erfaren sköterska som kunde området så det underlättades på det sättet, men patienter och behandlingar är detsamma. 
Jag älskar verkligen mitt jobb, ambulansen, som varit ett drömjobb för min del sedan jag var 7 år. Kan ibland inte förstå att jag har kommit så långt i karriären och jag är så sjukt stolt över mig själv! Jag har bestämt nu att jag ska hålla mig kvar på ambulansen ett tag innan jag pluggar vidare till narkossköterska, som är också ett drömjobb. Jag vet att jag kommer förr eller senare nå även det målet men just nu måste jag lägga lite energi på mitt privata liv och nya jobbet :)
 


Lämnade en patient på Arlanda flygplats och det var coolt att åka förbi alla stora flygplan. Häftigt var det!
Weekend resan i Turkiet var otrolig lyckad och rolig. Jag var i huvudstaden i några dagar och passade även på att åka till byn för att överraska mina morföräldrar och de som jag inte har träffat sedan 2009. Helt sjukt att tiden har gått så fort, hela 5 år!! De blev sjukt glada och lika så jag, trots att jag inte var där så länge så hade jag det sjukt roligt och mysig ihop med släkten. Nästa gång jag åker då ska jag boka en resa bara till byn och umgås med bl.a mina nyfödda kusiner. Har just nu 37 kusiner och jag menar verkligen KUSINER.
 
Tavsancali, byn där mina föräldrar föddes!
 
 
Idag är jag ledig eller jag har jobbat natt och gick av imorse. Men imorgon kör jag på ytterligare nattpass och denna gång på min hemstation, Hägersten. Det är faktiskt min första nattpass där efter inskolning och det ska bli intressant att se hur det blir. Ser redan framemot att få jobba!
 
I år kommer det en mycket rolig sommar då det väntar roliga resor. Kommer bli en del weekend resor pga att jag så mycket lyckor i schemat. Eftersom vi har långa pass så jobbar vi ca 3-4 dagar och sedan ledig i 3-4 dagar och då har man just tid för att ta en weekend resa.
 
Nu måste jag röra på mig, det är strålande väder och VARMT! Ska möta upp några vänner och ha en chill och lugn måndag. Hoppas ni får en bra måndag och bra vecka, ta hand om er!

Kommentera inlägget här: