Föreläsning om islam

Allmänt
God kväll kära läsare! Idag är det lördag, 25 april, och snart är vi inne på maj månaden. Det är helt sinnessjukt hur fort tiden går. Sedan jag blev klar som sjuksköterska så har tiden bara runnit iväg, det är inte alls bra!!
 
Förra veckan var jag hos tandregleringen och pratade lite mer om tandställning. Vi gick igenom hur processen kommer gå till, hur man håller tänderna rena och vad man får äta och inte äta under denna behandling. Vi bestämde även en datum om när de ska sätta tandställningen så den 29 maj får jag tandställnig på överkäken. Veckan därpå flyger jag till Florida,USA, och blir där i ca 12 dar och när jag är tillbaka ska vi sätta ihop tandställning i underkäken. Dessa kommer jag sedan ha framtill operationen vilket blir nästa år på hösten.
Försöker förbredda mig inför tandställningen genom att läsa olika bloggar om tandställning och även youtube. Jag hoppas bara att jag inte har smärta och jobbigt att tugga för länge för jag vill inte att min semester i USA ska förstöras!!


Snart kommer min mun se ut så här...
 
För två veckor sedan fick jag en förfrågan av min chef om jag kunde hålla en föreläsning om religion och kulturer på stationsmöte för att öka kunskapen. Klart jag ställde upp då jag tycker om att hålla föreläsningar. För ni har ju inte missat att jag redan idag håller föreläsningar på gymnasiet samt min inspirationsföreläsning "Min väg mot drömyrket".
Så förra helgen träffade jag en imam för att fråga lite frågor relaterade till vården och islam och fick sjukt bra svar på mina frågor. Dessa frågor tog jag sedan med mig och delade med mig på stationsmöte. Det uppskattades och blev en lång diskussion med många nya frågor. Det var kul att många var så intresserade och ville att jag skulle utveckla på detta och även ta in andra religioner o.s.v.
Om två veckor ska jag till nästa station, Farsta, och hålla i samma föreläsning. Jag hoppas det blir bra diskussion där och att jag får med mig fler frågor som jag kan ta med mig och utveckla föreläsningen. Ska bli kul!!
 
 
Kul att ni forsätter att kommentera och även ställer frågor. Såg att jag har fått några frågor som jag tänkte att jag får göra ett eget inlägg med svar på frågorna. Men det tar jag någon gång i veckan för jag har fullt upp de närmaste dagarna med jobb och livet!! Det är så mycket som sker nu och det går fort också, jag måste hänga med för annars blir det ju inget bra i slutändan.
 
Om inte så många dagar kvar till att jag ska välja min inredningsval till lägenheten som jag köpte i Liljeholmskajen. Eftersom det är en nyproduktion så tar det längre tid att bygga, jag kommer inte flytta in i lägenheten förrän nästa sommar. Tycker det är perfekt tid då jag hinner jobba och spara ihop ännu mer pengar och även kunna ha en buffert till när jag nästa höst kommer bli sjukskriven några månader pga operationen.
 
Jag satt ungefär vid kl.22 och började blogga, klockan är snart 23.30. Sjukt hur långt tid det tar att blogga! Nej, nu måste jag avsluta och lägga mig för jobbet väntar imon som vanligt. God natt, vi ses i veckan!! :)
 
Lite gott och blandat
 
 

Fittja!!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Mariah:

skriven

Hej jag har nämligen 2 frågor som jag skulle vara tacksam om du kunde svara på de, är nämligen gravid och så undrar jag fördelar med epidural smärtlindring? och
vilka komplikationer kan uppstå vid denna smärtlindring?

2 P

skriven

Grymt med föreläsningar om Islam. Det största hotet mot förståelse är okunskap och när dagens anti-islamer verkar få fäste så krävs eldsjälar som kan ge en nyanserad bilda av Islam. =)